Moderní auta jsou generaci od generace a model od modelu bezpečnější. Dbají na to mimo jiné i stále přísnější metodiky Euro NCAP. Přesto je ale nejlepším ukazatelem toho, jak je který vůz bezpečný stav jeho posádky po nehodě. Zní to sice cynicky, ale podívejte se, co zůstalo z Mercedesu-AMG G 63 senegalského fotbalisty Pape Souarého.
Fotbalisté jsou známí svou vášní pro rychlá a silná auta. Jen málokdo si totiž se svým astronomickým platem koupí relativně obyčejné naftové či benzínové auto. Mezi hráče s drahým vozem patří také Senegalec Pape Souaré, levý obránce anglického prvoligového klubu Crystal Palace. Nebo se spíše slušní napsat patřil. Jeho Mercedes-AMG G 63 je totiž po nedělní těžké nehodě zralý tak akorát do šrotu. Co se přesně stalo?
Podle britského deníku Express byla v neděli ve 12:10 místního času přivolána policie na dálnici M4, kde se mezi křižovatkami tři a čtyři srazila dvě osobní auta. Přítomný byl také vrtulník, jenž jednoho z řidičů dopravil do nemocnice na východě Londýna. Tím řidičem byl právě šestadvacetiletý fotbalista, jenž utrpěl zranění stehna a čelisti, v ohrožení života však není. Řidič druhého vozu vyvázl úplně bez zranění. Při pohledu na obrázky zdemolovaného Mercedesu je skoro zázrak, že zranění obránce nebyla vážnější.
Sportovnímu off-roadu totiž úplně chybí střecha a dveře, ačkoliv je to tedy důsledek práce záchranářů, kteří tyto komponenty museli odstranit, aby se k řidiči dostali. Pravá strana Mercedesu je totiž úplně na šrot. A i to vlastně dokazuje, jak je „géčko“ bezpečné. Stát se totiž podobná nehoda v nějakém starším voze, následky by byly asi daleko fatálnější. Kdo nehodu způsobil a co za ní vůbec stojí aktuálně policie řeší, důležitější však je, že sám hráč je mimo ohrožení života. Mateřský klub mu pak ve svém prohlášení popřál brzké uzdravení, zároveň také potvrdil rozsah a vážnost zranění. Souaré měl vlastně tak trochu štěstí v neštěstí.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?