Moderní auta jsou generaci od generace a model od modelu bezpečnější. Dbají na to mimo jiné i stále přísnější metodiky Euro NCAP. Přesto je ale nejlepším ukazatelem toho, jak je který vůz bezpečný stav jeho posádky po nehodě. Zní to sice cynicky, ale podívejte se, co zůstalo z Mercedesu-AMG G 63 senegalského fotbalisty Pape Souarého.
Fotbalisté jsou známí svou vášní pro rychlá a silná auta. Jen málokdo si totiž se svým astronomickým platem koupí relativně obyčejné naftové či benzínové auto. Mezi hráče s drahým vozem patří také Senegalec Pape Souaré, levý obránce anglického prvoligového klubu Crystal Palace. Nebo se spíše slušní napsat patřil. Jeho Mercedes-AMG G 63 je totiž po nedělní těžké nehodě zralý tak akorát do šrotu. Co se přesně stalo?
Podle britského deníku Express byla v neděli ve 12:10 místního času přivolána policie na dálnici M4, kde se mezi křižovatkami tři a čtyři srazila dvě osobní auta. Přítomný byl také vrtulník, jenž jednoho z řidičů dopravil do nemocnice na východě Londýna. Tím řidičem byl právě šestadvacetiletý fotbalista, jenž utrpěl zranění stehna a čelisti, v ohrožení života však není. Řidič druhého vozu vyvázl úplně bez zranění. Při pohledu na obrázky zdemolovaného Mercedesu je skoro zázrak, že zranění obránce nebyla vážnější.
Sportovnímu off-roadu totiž úplně chybí střecha a dveře, ačkoliv je to tedy důsledek práce záchranářů, kteří tyto komponenty museli odstranit, aby se k řidiči dostali. Pravá strana Mercedesu je totiž úplně na šrot. A i to vlastně dokazuje, jak je „géčko“ bezpečné. Stát se totiž podobná nehoda v nějakém starším voze, následky by byly asi daleko fatálnější. Kdo nehodu způsobil a co za ní vůbec stojí aktuálně policie řeší, důležitější však je, že sám hráč je mimo ohrožení života. Mateřský klub mu pak ve svém prohlášení popřál brzké uzdravení, zároveň také potvrdil rozsah a vážnost zranění. Souaré měl vlastně tak trochu štěstí v neštěstí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.