Je to tu! Dvanáct let starý rychlostní rekord v kategorii sériových (i když v daném případě spíše malosériových) vozů padl. Posledním držitelem byl McLaren F1 který v roce 1993 dosáhl na okruhu Nardo v Itálii rychlost 372 km/h.
Statistika sériových vozů na okruhu Nardo Prototipo 1. Koenigsegg CCR 388 km/h 2. McLaren F1 372 km/h 3. Ferrari Enzo 355 km/h 4. Porsche Carrera GT 334 km/h 4. McLaren Mercedes SLR 334 km/h 5. Lamborghini Murcielago 330 km/h Na závěr ještě několik technických "lahůdek": - přeplňovaný hliníkový osmiválec 4,7 l - formulových 806 koní - hmotnost 1180 kg - zrychlení 0 - 100 za 3,2 s - zpomalení 100 - 0 na 31 m (!) - kola vpředu 19" 255/35, vzadu 20" 335/30 - točivý moment 920 Nm - max. otáčky motoru 7.600 ot/min - spotřeba ...... :-)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.