Koenigsegg CCR - rychlostní rekord padl!!!

Radek Musil, 16. března 2005, 19:19 Google+

Je to tu! Dvanáct let starý rychlostní rekord v kategorii sériových (i když v daném případě spíše malosériových) vozů padl. Posledním držitelem byl McLaren F1 který v roce 1993 dosáhl na okruhu Nardo v Itálii rychlost 372 km/h.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CCR

CCR | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Koenigsegg CCR - 388 km/h !!!
Tak takovým tryskem se řítil po dráze Italského okruhu testovací pilot Loris Biocchi v posledním únorovém dni za volantem sériového supersportu ze Švédska.

Okruh Nardo Prototipo je 12,5 km dlouhý pravidelný kruh, takže testovaný vůz jel stabilně "do zatáčky" pod úhlem 30 stupňů a působila na něj poměrně velká odstředivá síla. To mělo jistý negativní vliv na dosaženou rychlost a zástupci automobilky jsou přesvědčeni že při testu na rovném úseku by dosažená rychlost přesáhla 395 km/h, na kterou je Koenigsegg konstruován.

Test maximální rychlosti se provádí pomocí čidel pravidelně rozmístěných po trati a za maximální rychlost se dosahuje nejvyšší průměr dosažený na úseku 1km.
Koenigsegg CCR byl v době testu ve zcela sériové podobě, se standardním palivem (v nádrži 68 litrů) na "sériových" pneumatikách Michelin.

Statistika sériových vozů na okruhu Nardo Prototipo
1. Koenigsegg CCR 388 km/h
2. McLaren F1 372 km/h
3. Ferrari Enzo 355 km/h
4. Porsche Carrera GT 334 km/h
4. McLaren Mercedes SLR 334 km/h
5. Lamborghini Murcielago 330 km/h


Na závěr ještě několik technických "lahůdek":
- přeplňovaný hliníkový osmiválec 4,7 l
- formulových 806 koní
- hmotnost 1180 kg
- zrychlení 0 - 100 za 3,2 s
- zpomalení 100 - 0 na 31 m (!)
- kola vpředu 19" 255/35, vzadu 20" 335/30
- točivý moment 920 Nm
- max. otáčky motoru 7.600 ot/min
- spotřeba ...... :-)

Vytisknout

Diskuze: Koenigsegg CCR - rychlostní rekord padl!!!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

SLK 55K

Kleemann SLK 55k - konkurence SLR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud