Koenigsegg CCR - rychlostní rekord padl!!!

Radek Musil, 16. března 2005, 19:19 Google+

Je to tu! Dvanáct let starý rychlostní rekord v kategorii sériových (i když v daném případě spíše malosériových) vozů padl. Posledním držitelem byl McLaren F1 který v roce 1993 dosáhl na okruhu Nardo v Itálii rychlost 372 km/h.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CCR

CCR | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Koenigsegg CCR - 388 km/h !!!
Tak takovým tryskem se řítil po dráze Italského okruhu testovací pilot Loris Biocchi v posledním únorovém dni za volantem sériového supersportu ze Švédska.

Okruh Nardo Prototipo je 12,5 km dlouhý pravidelný kruh, takže testovaný vůz jel stabilně "do zatáčky" pod úhlem 30 stupňů a působila na něj poměrně velká odstředivá síla. To mělo jistý negativní vliv na dosaženou rychlost a zástupci automobilky jsou přesvědčeni že při testu na rovném úseku by dosažená rychlost přesáhla 395 km/h, na kterou je Koenigsegg konstruován.

Test maximální rychlosti se provádí pomocí čidel pravidelně rozmístěných po trati a za maximální rychlost se dosahuje nejvyšší průměr dosažený na úseku 1km.
Koenigsegg CCR byl v době testu ve zcela sériové podobě, se standardním palivem (v nádrži 68 litrů) na "sériových" pneumatikách Michelin.

Statistika sériových vozů na okruhu Nardo Prototipo
1. Koenigsegg CCR 388 km/h
2. McLaren F1 372 km/h
3. Ferrari Enzo 355 km/h
4. Porsche Carrera GT 334 km/h
4. McLaren Mercedes SLR 334 km/h
5. Lamborghini Murcielago 330 km/h


Na závěr ještě několik technických "lahůdek":
- přeplňovaný hliníkový osmiválec 4,7 l
- formulových 806 koní
- hmotnost 1180 kg
- zrychlení 0 - 100 za 3,2 s
- zpomalení 100 - 0 na 31 m (!)
- kola vpředu 19" 255/35, vzadu 20" 335/30
- točivý moment 920 Nm
- max. otáčky motoru 7.600 ot/min
- spotřeba ...... :-)

Vytisknout

Diskuze: Koenigsegg CCR - rychlostní rekord padl!!!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

SLK 55K

Kleemann SLK 55k - konkurence SLR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud