V kolonách ročně prostojíme hodiny. Stojí nás to tisíce korun

Dálnice D1
Dálnice D1, foto: Archiv AutoRoad.cz
AutoRoad.cz 4. září 2016 03:53
Sdílej:

Postávání v kolonách vyjde každého řidiče v přepočtu na 19 tisíc korun ročně. Tedy téměř jeden průměrný plat padne nejen na spotřebu benzínu a nafty, ale i na čas strávený v zácpách.

Podle výpočtu Ústředního automotoklubu jde o částku, která se v průběhu let zvyšuje a to hlavně kvůli velkým opravám silnic a dálnic. Řidiči stráví každoročně v kolonách až půl dne!Nejen nervy a pár šedivých vlasů ale i 52 korun - tolik stojí denně v průměru českého řidiče čekání v kolonách. Propálený benzín nebo nafta a promarněný čas v koloně pak stály řidiče vloni 118 miliard korun.

"Počítali jsme kolony při nehodě nebo při dopravním omezení a počítalo se to z několika údajů. Je také více oprav, takže roste to zdržení. Za rok 2015 každý řidič zaplatí 19 tisíc," odhalil mluvčí Ústředního automotoklubu (ÚAMK) Petr Vomáčka.

A taková realita má další důsledek - každý řidič v průměru za rok prostojí v kolonách dlouhých 12 hodin. Nejvíce hodin stráví řidiči popojížděním na dálnici D1, kde se situace nezlepší ani v příštích měsících.

Zúžení do jednoho pruhu jsou na dálnici mezi Prahou a Brnem na denním pořádku. Kolonám na D1, a nejen tam, se ale můžete vyhnout, pokud budete mít například v telefonu aplikaci od ministerstva dopravy.

"Aplikace s dopravními informacemi ukazuje hlavní dopravní tahy. Řidiči se mohou podívat na kamerový systém, na průjezdnosti, na potenciální problémy na některých omezeních, uzavírkách a podobně," vysvětluje její výhody mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?