V kolonách ročně prostojíme hodiny. Stojí nás to tisíce korun

AutoRoad.cz, 4. září 2016, 03:53 Google+

Postávání v kolonách vyjde každého řidiče v přepočtu na 19 tisíc korun ročně. Tedy téměř jeden průměrný plat padne nejen na spotřebu benzínu a nafty, ale i na čas strávený v zácpách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dálnice D1

Dálnice D1 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Podle výpočtu Ústředního automotoklubu jde o částku, která se v průběhu let zvyšuje a to hlavně kvůli velkým opravám silnic a dálnic. Řidiči stráví každoročně v kolonách až půl dne!Nejen nervy a pár šedivých vlasů ale i 52 korun - tolik stojí denně v průměru českého řidiče čekání v kolonách. Propálený benzín nebo nafta a promarněný čas v koloně pak stály řidiče vloni 118 miliard korun.

"Počítali jsme kolony při nehodě nebo při dopravním omezení a počítalo se to z několika údajů. Je také více oprav, takže roste to zdržení. Za rok 2015 každý řidič zaplatí 19 tisíc," odhalil mluvčí Ústředního automotoklubu (ÚAMK) Petr Vomáčka.

A taková realita má další důsledek - každý řidič v průměru za rok prostojí v kolonách dlouhých 12 hodin. Nejvíce hodin stráví řidiči popojížděním na dálnici D1, kde se situace nezlepší ani v příštích měsících.

Zúžení do jednoho pruhu jsou na dálnici mezi Prahou a Brnem na denním pořádku. Kolonám na D1, a nejen tam, se ale můžete vyhnout, pokud budete mít například v telefonu aplikaci od ministerstva dopravy.

"Aplikace s dopravními informacemi ukazuje hlavní dopravní tahy. Řidiči se mohou podívat na kamerový systém, na průjezdnosti, na potenciální problémy na některých omezeních, uzavírkách a podobně," vysvětluje její výhody mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Vytisknout

Diskuze: V kolonách ročně prostojíme hodiny. Stojí nás to tisíce korun

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Takto by mohla vypadat sériová Lada XCODE.

Ruská Lada zdecimuje konkurenci. XCODE bude moderní a stylová

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud