S příchodem stále sofistikovanějších systémů a jízdních asistentů, je více méně jasné, že doba aut řízenými lidmi se chýlí ke svému konci. Tato skutečnost rozděluje motoristy na dva nesmiřitelné tábory. Díky nejnovějšímu průzkumu společnosti MaritzCX máme nyní o obou táborech větší přehled.
Ze zmíněného průzkumu jasně vyplývá, že největší zájem o autonomní technologie projevují majitelé vozů Mercedes-Benz a Infiniti. Celých 27 procent zákazníků těchto značek v průzkumu vyjádřilo velký zájem o autonomní vozidla. V jejich očích přinesou automobily řízené počítačem na silnice vyšší bezpečí.
Naopak vůbec nejmenší zájem o autonomní automobily vykazují majitelé offroadů značek Jeep a RAM. To je samozřejmě pochopitelné, pokud má člověk zájem o silný offroad, nebude toužit po tom, aby řídil jeho vůz za něj. Podobný názor mají ale i zákazníci prémiových značek. Konkrétně jde o zákazníky Porsche a BMW. Více než polovina z nich prohlašuje, že o autonomní technologii nemá vůbec zájem. To je ostatně další skupina lidí, u kterých se dá odpor k autonomním technologiím předpokládat. Pokud si pořídíte sportovní vůz s pohonem zadních kol a výkonem v řádu stovek koní, nebudete chtít ve voze zastávat funkci pouhého pasažéra.
Z průzkumu, který má na svědomí Shawn St. Clair rovněž vyplývá, že celých 94 % dotázaných si uvědomuje, že přítomnost autonomních vozidel je nevyhnutelná, ale 48 % dotázaných by nemělo zájem takový vůz vlastnit. Do tohoto průzkumu se zapojilo 12 353 majitelů osobních automobilů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?