Máte z toho mrtvici a nebo toužíte mít za řidiče počítač? (+ ANKETA)

O systémy autonomního řízení mají zájem především majitelé prémiových vozů
O systémy autonomního řízení mají zájem především majitelé prémiových vozů, foto: Volvo
ar3 29. srpna 2016 12:25
Sdílej:

S příchodem stále sofistikovanějších systémů a jízdních asistentů, je více méně jasné, že doba aut řízenými lidmi se chýlí ke svému konci. Tato skutečnost rozděluje motoristy na dva nesmiřitelné tábory. Díky nejnovějšímu průzkumu společnosti MaritzCX máme nyní o obou táborech větší přehled.

Ze zmíněného průzkumu jasně vyplývá, že největší zájem o autonomní technologie projevují majitelé vozů Mercedes-Benz a Infiniti. Celých 27 procent zákazníků těchto značek v průzkumu vyjádřilo velký zájem o autonomní vozidla. V jejich očích přinesou automobily řízené počítačem na silnice vyšší bezpečí.

Naopak vůbec nejmenší zájem o autonomní automobily vykazují majitelé offroadů značek Jeep a RAM. To je samozřejmě pochopitelné, pokud má člověk zájem o silný offroad, nebude toužit po tom, aby řídil jeho vůz za něj. Podobný názor mají ale i zákazníci prémiových značek. Konkrétně jde o zákazníky Porsche a BMW. Více než polovina z nich prohlašuje, že o autonomní technologii nemá vůbec zájem. To je ostatně další skupina lidí, u kterých se dá odpor k autonomním technologiím předpokládat. Pokud si pořídíte sportovní vůz s pohonem zadních kol a výkonem v řádu stovek koní, nebudete chtít ve voze zastávat funkci pouhého pasažéra.

Z průzkumu, který má na svědomí Shawn St. Clair rovněž vyplývá, že celých 94 % dotázaných si uvědomuje, že přítomnost autonomních vozidel je nevyhnutelná, ale 48 % dotázaných by nemělo zájem takový vůz vlastnit. Do tohoto průzkumu se zapojilo 12 353 majitelů osobních automobilů.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.