Maserati Ghibli je italským skvostem, za kterým se na ulici otočí snad úplně každý. Může za to jeho sexy a elegantní design, jenže co se stane v případě přestavby na pohřební vůz?
Hlavně movitější klienti v zahraničí přemýšlejí o tom, v čem by vlastně chtěli strávit svou poslední cestu. A právě na to myslelo Maserati a představilu Ghibli v úpravě, jaká se jen tak nevidí. Kam se pak hrabe klasický vůz pohřební služby, jako je třeba VW Passat. Tohle je mnohem lepší varianta.
Vše má na svědomí italská firma Ellena Autotrasformazioni. Právě ta představila pohřební vůz s označením nástavy G 3.0.Podle nás se velice povedla a svou poslední cestu bychom si v něm asi "uměli" představit. Díky obří velikosti pak byly zpevněny hlavní části vozu, to aby se při jízdě nerozlomil.
Pod kapotou italského pohřebního vozu se nachází standardní naftový šestiválec se dvěma turby a objemem tři litry. Ten disponuje výkonem 275 koní a točivým momentem 600 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h ale u něj díky velikosti vozu rozhodně nebude sériových 6,3 sekundy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.