Maserati Ghibli je italským skvostem, za kterým se na ulici otočí snad úplně každý. Může za to jeho sexy a elegantní design, jenže co se stane v případě přestavby na pohřební vůz?
Hlavně movitější klienti v zahraničí přemýšlejí o tom, v čem by vlastně chtěli strávit svou poslední cestu. A právě na to myslelo Maserati a představilu Ghibli v úpravě, jaká se jen tak nevidí. Kam se pak hrabe klasický vůz pohřební služby, jako je třeba VW Passat. Tohle je mnohem lepší varianta.
Vše má na svědomí italská firma Ellena Autotrasformazioni. Právě ta představila pohřební vůz s označením nástavy G 3.0.Podle nás se velice povedla a svou poslední cestu bychom si v něm asi "uměli" představit. Díky obří velikosti pak byly zpevněny hlavní části vozu, to aby se při jízdě nerozlomil.
Pod kapotou italského pohřebního vozu se nachází standardní naftový šestiválec se dvěma turby a objemem tři litry. Ten disponuje výkonem 275 koní a točivým momentem 600 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h ale u něj díky velikosti vozu rozhodně nebude sériových 6,3 sekundy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.