V letošním roce slaví automobilka Volkswagen se svým oblíbeným modelem Polo již 30.narozeniny. Současně těchto dnech přichází s jeho částečnou modernizací.
Výraznějších změn doznal i vzhled přední části vozu. Přední maska se nese ve znamení nové designové vlny VW započaté před několika dny představeným novým modelem Passat. Výraznější prolis kapoty se táhne od A-sloupků a je zakončen mřížkou chladiče ve tvaru písmene V. Oproti stávajícímu modelu je novinka díky zvětšené čelní partii delší o 19 mm s celkovými 3916 mm. Šířka (1650 mm) i výška (1465 mm) zůstávají nezměněny. Výbava bude nabízena v tradičních úrovních "Trendline","Comfortline" a "Sportline". Do základní výbavy Trendline patří 4 airbagy, ABS, duální brzdový asistent, cetnrální zamykání a elektrické ovládání předních oken vpředu. Ve verzi Comfortline je navíc v základu klimatizace. Na přání lze nové Polo dovybavit prvky výbavy dříve dostupné pouze v luxusnějších modelech značky, jako parkovací senzory nebo čidla tlaku v pneumatikách.
I přes vyšší hodnotu, kvalitu použitých materiálů a bezpečnostní výbavu zůstávají ceny nového modelu nezměněny. Prodej v Německu bude spuštěn 14.března, v ČR by se měl k prvním zájemcům dostat v průběhu dubna.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.