Pokud vás zajímá nová generace Civicu Type R a ta současná vám nic neříká, pak se možná budete divit, kdy se dočkáme její premiéry.
Podle posledních zpráv se tak stane už letos na podzim. Na autosalonu v Paříži se ukáže koncept, který by měl vypadat téměř stejně jako sériová verze vozu. Už by se tak nemělo opakovat poslední zklamaní ze současného CTR, kdy koncept vypadal mnohonásobně divočeji než série.
O možné premiéře vozu svědčí taktéž to, že zamaskovaný nový Civic Type R brázdí už několik týdnů prostory Nordschleife. Zatím není jasné, kolik přesně koní nabídne budoucí šílená Honda, spekuluje se ale o cifře 340. Tak či tak, nový Type R bude zase o něco zběsilejší a rychlejší než stávající generace.
A kdy se dočkáme plně sériové verze? Honda má v plánu vůz představit přesně za rok. Hned poté vstoupí do výroby a jak se dá čekat, první exempláře dorazí ke svým majitelům o pár měsíců později.
Dalšími zajímavostmi je nárůst točivého momentu, jenž by se nově měl pohybovat na hodnotě 450 Nm. Zrychlení z nuly na stovku se má uskutečnit za rovných pět sekund, což je zlepšení o sedm desetin s ohledem na současný Type R. Posledním údajem je nejvyšší maximální rychlost, která by neměla překročit 270 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.