Pokud vás zajímá nová generace Civicu Type R a ta současná vám nic neříká, pak se možná budete divit, kdy se dočkáme její premiéry.
Podle posledních zpráv se tak stane už letos na podzim. Na autosalonu v Paříži se ukáže koncept, který by měl vypadat téměř stejně jako sériová verze vozu. Už by se tak nemělo opakovat poslední zklamaní ze současného CTR, kdy koncept vypadal mnohonásobně divočeji než série.
O možné premiéře vozu svědčí taktéž to, že zamaskovaný nový Civic Type R brázdí už několik týdnů prostory Nordschleife. Zatím není jasné, kolik přesně koní nabídne budoucí šílená Honda, spekuluje se ale o cifře 340. Tak či tak, nový Type R bude zase o něco zběsilejší a rychlejší než stávající generace.
A kdy se dočkáme plně sériové verze? Honda má v plánu vůz představit přesně za rok. Hned poté vstoupí do výroby a jak se dá čekat, první exempláře dorazí ke svým majitelům o pár měsíců později.
Dalšími zajímavostmi je nárůst točivého momentu, jenž by se nově měl pohybovat na hodnotě 450 Nm. Zrychlení z nuly na stovku se má uskutečnit za rovných pět sekund, což je zlepšení o sedm desetin s ohledem na současný Type R. Posledním údajem je nejvyšší maximální rychlost, která by neměla překročit 270 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?