Říká se, že začínající řidiči při koupi svého prvního vozu hledí především na vzhled, cenu a výkon. Naopak bezpečnost není úplně tou primárně sledovanou veličinou. Jak je to ale doopravdy? A jaká auta kupují muži a dívky?
Každý rok dostane v Česku řidičák několik stovek až tisícovek mladých začínajících řidičů. Ne každý má to štěstí, že si může koupit své vlastní auto. Pokud tomu tak ale je, dávají tito řidiči přednost spíše ojetému automobilu. Důvodem je především pocit, že pokud způsobí staršímu vozidlu nějaký škrábanec, nebude je trápit tolik jako u auta nového. Do jisté míry tento pocit funguje i u dalších skupin řidičů, vždyť například na těžkou práci také raději vezmete starší vůz, jehož poškození Vás nebude tolik trápit. Zpět ale k mladým řidičům. Pokud se totiž rozhodnou pro koupi vlastního vozu, musí jako každý řešit kritéria, podle nichž si svého plechového miláčka vyberou.
Asi nepřekvapí, že dívky do 25 let vybírají auto především podle vzhledu, kam samozřejmě spadá i barva. Trochu překvapivější je ale fakt, že vedle estetické stránky řeší zástupkyně něžného pohlaví také praktičnost a bezpečnost daného vozu. Vyplývá to alespoň z průzkumu sítě autobazarů AAA Auto. Muži ve stejné věkové kategorii upřednostňují výkon a reprezentativní vzhled. Na základě těchto informací tak asi nepřekvapí, že mezi mladými řidiči je nejpopulárnější Škoda Octavia, řidičky volí častěji o něco menší Fabii. Mladoboleslavský okřídlený šíp tak celkem jasně vede statistiku nejpopulárnějších značek mezi mladými. Druhý skončil Volkswagen, třetí Ford.
Nejoblíbenější vozy mezi mladými
Muži Ženy Škoda Octavia 16,7 % Škoda Fabia 20,2 % Škoda Fabia 16,0 % Škoda Octavia 5,5 % Volkswagen Golf 6,2 % Peugeot 206 4,4 % Volkswagen Passat 5,5 % Volkswagen Golf 3,8 % Ford Focus 3,9 % Volkswagen Passat 3,3 % Ford Mondeo 3,0 % Fiat Stilo 2.7 % Škoda Felicia 2,7 % Opel Astra 2,7 % Škoda Superb 2,7 % Škoda Felicia 2,7 % Audi A4 2,1 % Renault Mégane 2,2 % Mazda 3 2,1 % Ford Focus 2,2 %Poznámka: Data vycházejí ze statistiky prodejů v AAA Auto za poslední rok a půl.
Mladí lidé v až 59,4 procentech případů volí karosérii hatchback, 66,3 procenta této skupiny sáhne po benzínovém motoru a až 94,7 procent po manuální převodovce. Z barev je mezi dívkami populární stříbrná a červená, muži volí mezi modrou, šedou a černou. Mimochodem, pokud už si mladý člověk (celkem jich v AAA Auto ročně evidují asi 6000) přijde koupit auto, je to ze 77,8 procent muž. A jak to máte vy? Spadáte do zmíněné věkové skupiny nebo někoho z ní znáte a víte, jaký vůz si koupil? Napište nám do diskuze, jak moc se výběr shodoval s uvedenou statistikou! Budeme se těšit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?