Každý rok dostane v Česku řidičák několik stovek až tisícovek mladých začínajících řidičů. Ne každý má to štěstí, že si může koupit své vlastní auto. Pokud tomu tak ale je, dávají tito řidiči přednost spíše ojetému automobilu. Důvodem je především pocit, že pokud způsobí staršímu vozidlu nějaký škrábanec, nebude je trápit tolik jako u auta nového. Do jisté míry tento pocit funguje i u dalších skupin řidičů, vždyť například na těžkou práci také raději vezmete starší vůz, jehož poškození Vás nebude tolik trápit. Zpět ale k mladým řidičům. Pokud se totiž rozhodnou pro koupi vlastního vozu, musí jako každý řešit kritéria, podle nichž si svého plechového miláčka vyberou.
Asi nepřekvapí, že dívky do 25 let vybírají auto především podle vzhledu, kam samozřejmě spadá i barva. Trochu překvapivější je ale fakt, že vedle estetické stránky řeší zástupkyně něžného pohlaví také praktičnost a bezpečnost daného vozu. Vyplývá to alespoň z průzkumu sítě autobazarů AAA Auto. Muži ve stejné věkové kategorii upřednostňují výkon a reprezentativní vzhled. Na základě těchto informací tak asi nepřekvapí, že mezi mladými řidiči je nejpopulárnější Škoda Octavia, řidičky volí častěji o něco menší Fabii. Mladoboleslavský okřídlený šíp tak celkem jasně vede statistiku nejpopulárnějších značek mezi mladými. Druhý skončil Volkswagen, třetí Ford.
Nejoblíbenější vozy mezi mladými
Muži | Ženy | ||
Škoda Octavia | 16,7 % | Škoda Fabia | 20,2 % |
Škoda Fabia | 16,0 % | Škoda Octavia | 5,5 % |
Volkswagen Golf | 6,2 % | Peugeot 206 | 4,4 % |
Volkswagen Passat | 5,5 % | Volkswagen Golf | 3,8 % |
Ford Focus | 3,9 % | Volkswagen Passat | 3,3 % |
Ford Mondeo | 3,0 % | Fiat Stilo | 2.7 % |
Škoda Felicia | 2,7 % | Opel Astra | 2,7 % |
Škoda Superb | 2,7 % | Škoda Felicia | 2,7 % |
Audi A4 | 2,1 % | Renault Mégane | 2,2 % |
Mazda 3 | 2,1 % | Ford Focus | 2,2 % |
Poznámka: Data vycházejí ze statistiky prodejů v AAA Auto za poslední rok a půl.
Mladí lidé v až 59,4 procentech případů volí karosérii hatchback, 66,3 procenta této skupiny sáhne po benzínovém motoru a až 94,7 procent po manuální převodovce. Z barev je mezi dívkami populární stříbrná a červená, muži volí mezi modrou, šedou a černou. Mimochodem, pokud už si mladý člověk (celkem jich v AAA Auto ročně evidují asi 6000) přijde koupit auto, je to ze 77,8 procent muž. A jak to máte vy? Spadáte do zmíněné věkové skupiny nebo někoho z ní znáte a víte, jaký vůz si koupil? Napište nám do diskuze, jak moc se výběr shodoval s uvedenou statistikou! Budeme se těšit.