Automotoklub Most s podporou Automotoklubu České republiky připravil novou soutěž pro mladé muže a ženy ve věku 15 až 27 let. Akce „Hledá se nový okruhový šampión“ má za cíl rozšířit povědomí o okruhovém motorsportu mezi širokou veřejnost i mládež, jako i najít nové talentované závodníky.
Začínající řidiči dnes často tráví hodiny hraním počítačových her, z nichž si přenáší některé návyky i do běžného světa. Výsledkem pak může být i fakt, že řada mladých řidičů po získání oprávnění není schopna reagovat na realitu na našich silnicích. A právě o vymanění mladých ze světa virtuálního závodění, stejně jako o rozšíření povědomí o motorsportu, se pokusí nová soutěž „Hledá se nový okruhový šampión.“ „Chceme rozvíjet volnočasové aktivity mladých lidí, a to zejména jejich technické povědomí, fyzickou zdatnost, jakož i vůli podstoupit cestu od amatérského soutěžení až po opravdový vrcholový sport,“ uvedla členka výboru mosteckého automotoklubu a obchodní a marketingová ředitelka společnosti Autodrom Most Jana Svobodová.
Čtyřkolovou soutěž pořádá Automotoklub Most s podporou Automotoklubu České republiky na malém i velkém okruhu autodromu Most. První kolo je dostupné pro všechny na základě vyplněné přihlášky v místě konání akce. Následujících tří kol je možné zúčastnit se pouze na základě vyhodnocení předchozího kola soutěže. Výsledky z 1. a 2. kola budou vyhodnoceny na základě dosažených časů. Ve třetím kole jezdci absolvují čtyři zvlášť bodované disciplíny. V závěrečném čtvrtém kole soutěže si účastníci vyzkoušejí jízdu v závodním voze Škoda Octavia RS Cup. „Naší snahou je v neposlední řadě objevovat talentované jezdce, kteří by mohli využít svůj potenciál i pro jiné budoucí projekty v oblasti motorsportu,“ doplnila Svobodová cíle organizátorů.
Přihlásit se může prakticky každý, podmínkami jsou pouze věk v požadovaném intervalu mezi 15 a 27 lety, české občanství a zaplacení startovného - pro první kolo 100 korun, pro druhé 400 korun (za další se již neplatí). Omezením není ani výkon či stáří automobilu. „Automobily jsme rozdělili do čtyř skupin podle poměru hmotnosti a výkonu. Takže kdo pojede s Felicií, nemusí mít obavy, že bude jeho výsledek porovnáván například s vozem Porsche,“ uvedla Svobodová. Zároveň je i organizátorům jasné, že ne každý účastník má své vlastní auto, proto bude k dispozici takzvané auto na divokou kartu, které zapůjčí Automotoklub České republiky. „Jezdec usedne za volant safety caru Renault Clio RS,“ láká i zájemce bez vlastního auta Jana Svobodová. Navíc platí, že s jedním vozem může soutěžit více lidí a naopak jeden člověk může zkusit štěstí ve více vozech. K dispozici bude také zdarma koučink pod vedením instruktorů sportovní jízdy.
Kromě nezapomenutelné zkušenosti mohou být pro účastníky motivací také ceny. Vítěz absolvuje v příštím roce jako jezdec závodní víkend obnoveného seriálu Octavia Cup. Řidiči, kteří skončí na druhém až desátém místě získají volný vstup do okruhové školy autodromu. Další v pořadí až do čtyřicátého místa se pak mohou těšit na sportovní kemp s dvojnásobným vítězem evropského poháru cestovních vozů (ETCC) Petrem Fulínem. Pokud Vás tedy tato soutěž zaujala, můžete své štěstí zkusit v některém z termínů prvního kola. Ten nejbližší je 23. července mezi čtrnáctou a osmnáctou hodinou. Další termíny jsou 14., 19. a 26. srpna mezi devátou a třináctou, respektive čtrnáctou a osmnáctou hodinou, případně 6. září mezi čtrnáctou a sedmnáctou hodinou.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?