Automotoklub Most s podporou Automotoklubu České republiky připravil novou soutěž pro mladé muže a ženy ve věku 15 až 27 let. Akce „Hledá se nový okruhový šampión“ má za cíl rozšířit povědomí o okruhovém motorsportu mezi širokou veřejnost i mládež, jako i najít nové talentované závodníky.
Začínající řidiči dnes často tráví hodiny hraním počítačových her, z nichž si přenáší některé návyky i do běžného světa. Výsledkem pak může být i fakt, že řada mladých řidičů po získání oprávnění není schopna reagovat na realitu na našich silnicích. A právě o vymanění mladých ze světa virtuálního závodění, stejně jako o rozšíření povědomí o motorsportu, se pokusí nová soutěž „Hledá se nový okruhový šampión.“ „Chceme rozvíjet volnočasové aktivity mladých lidí, a to zejména jejich technické povědomí, fyzickou zdatnost, jakož i vůli podstoupit cestu od amatérského soutěžení až po opravdový vrcholový sport,“ uvedla členka výboru mosteckého automotoklubu a obchodní a marketingová ředitelka společnosti Autodrom Most Jana Svobodová.
Čtyřkolovou soutěž pořádá Automotoklub Most s podporou Automotoklubu České republiky na malém i velkém okruhu autodromu Most. První kolo je dostupné pro všechny na základě vyplněné přihlášky v místě konání akce. Následujících tří kol je možné zúčastnit se pouze na základě vyhodnocení předchozího kola soutěže. Výsledky z 1. a 2. kola budou vyhodnoceny na základě dosažených časů. Ve třetím kole jezdci absolvují čtyři zvlášť bodované disciplíny. V závěrečném čtvrtém kole soutěže si účastníci vyzkoušejí jízdu v závodním voze Škoda Octavia RS Cup. „Naší snahou je v neposlední řadě objevovat talentované jezdce, kteří by mohli využít svůj potenciál i pro jiné budoucí projekty v oblasti motorsportu,“ doplnila Svobodová cíle organizátorů.
Přihlásit se může prakticky každý, podmínkami jsou pouze věk v požadovaném intervalu mezi 15 a 27 lety, české občanství a zaplacení startovného - pro první kolo 100 korun, pro druhé 400 korun (za další se již neplatí). Omezením není ani výkon či stáří automobilu. „Automobily jsme rozdělili do čtyř skupin podle poměru hmotnosti a výkonu. Takže kdo pojede s Felicií, nemusí mít obavy, že bude jeho výsledek porovnáván například s vozem Porsche,“ uvedla Svobodová. Zároveň je i organizátorům jasné, že ne každý účastník má své vlastní auto, proto bude k dispozici takzvané auto na divokou kartu, které zapůjčí Automotoklub České republiky. „Jezdec usedne za volant safety caru Renault Clio RS,“ láká i zájemce bez vlastního auta Jana Svobodová. Navíc platí, že s jedním vozem může soutěžit více lidí a naopak jeden člověk může zkusit štěstí ve více vozech. K dispozici bude také zdarma koučink pod vedením instruktorů sportovní jízdy.
Kromě nezapomenutelné zkušenosti mohou být pro účastníky motivací také ceny. Vítěz absolvuje v příštím roce jako jezdec závodní víkend obnoveného seriálu Octavia Cup. Řidiči, kteří skončí na druhém až desátém místě získají volný vstup do okruhové školy autodromu. Další v pořadí až do čtyřicátého místa se pak mohou těšit na sportovní kemp s dvojnásobným vítězem evropského poháru cestovních vozů (ETCC) Petrem Fulínem. Pokud Vás tedy tato soutěž zaujala, můžete své štěstí zkusit v některém z termínů prvního kola. Ten nejbližší je 23. července mezi čtrnáctou a osmnáctou hodinou. Další termíny jsou 14., 19. a 26. srpna mezi devátou a třináctou, respektive čtrnáctou a osmnáctou hodinou, případně 6. září mezi čtrnáctou a sedmnáctou hodinou.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?