Při výběru nových pneumatik hraje roli to, kde a kdy je budete využívat. Každá pneumatika má jiné konstrukční vlastnosti a chová se jinak na vodě i na suchu. Jestli jste spíše sváteční řidič, který v zimě vyjede málokdy, zakupte si jen letní pneumatiky, nebo celoroční pneu. Pokud ale jezdíte denně po celý rok, vyplatí se vám sada zimních i letních pneumatik.
Kromě ročního období je klíčovým parametrem i váš jízdní styl a automobil, na který budete pneumatiky obouvat. Jako víkendový jezdec si vystačíte s pneumatikami z nižší třídy. Je pravda, že i méně známý výrobce může nabízet kvalitní levné pneumatiky, ale u neznámých značek musíte být obezřetní, jakou sérii kupujete. Napovědět vám mohou nezávislé testy, které každoročně vyhlašuje například největší evropský automobilový klub ADAC. I když ceny pneumatik v supermarketech vypadají hodně atraktivně, obecně platí, že byste se nákupu v obchodních řetězcích měli vyvarovat. Raději se poohlédněte po menším zavedeném výrobci nebo nižších modelových řadách velkých značek.
Jste spíše „víkenďák“, nebo „závoďák“?Baví vás svižná jízda a klikaté serpentýny jsou pro vás větší adrenalin, než jízda po D1? Pak budete potřebovat pořádné pneumatiky. Tehdy se vyplatí investovat do sady pneumatik na léto i na zimu. Sledujte parametry, jako je přilnavost a jak bude pneumatika držet v zatáčkách. Index rychlosti zase udává, jak hbitě se budete moct s autem pohybovat. Vybírejte mezi prověřenými výrobci a nebojte se investovat, lepší pneumatiky vám zajistí bezpečnou a svižnou jízdu s nízkou spotřebou. Ušetřit můžete pořízením loňské modelové řady a nákupem přes internet.
Svátečním řidičům budou stačit letní nebo jen celoroční pneumatiky. Zákon totiž umožňuje jezdit na letním obutí i v zimě za předpokladu, že na silnici neleží souvislá pokrývka sněhu nebo náledí. Pakliže bydlíte ve městě a občas vám nevadí jízdu autem odložit na den s lepším počasím, nemusíte nákup zimních pneu vůbec řešit. Pamatujte ale na to, že pořízením dvou sad pneumatik prodlužujete jejich životnost. Nejste také omezeni počasím a můžete vyrazit na nákupy i při náhlé sněhové kalamitě. Pokud máte pneumatiky kde uskladnit, obujte si letní pneu na alukola a zimní na plechové disky. Ročně tak ušetříte pár stovek za přezutí. Pakliže najezdíte za rok několik tisíc kilometrů, nákup dvou sad pneumatik už se vyplatí.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.