Před nějakou dobou vyrukoval Mercedes s paketem Crazy Color, určeným pro třídu G v provedení AMG. Extravagantní barvy jistě zaujaly mnoho fanoušků, ne každý ale má na to, koupit si reálný vůz. Proto nyní do prodeje míří limitovaná série modelů 1:18 v těchto „bláznivých barvách.“
Solar Beam, Tomato Red, Sunset Beam, Galactic Beam a Alien Green, to je pětice barev, v níž se třída G Crazy Color objevila. Nejlevnější z nabízených barev přitom znamenala příplatek 15 389 eur (cca 417 000 korun) k již tak drahému provedení AMG. Nyní Mercedes tyto odstíny nabídne mnohem levněji. Pravda, nikdy se ve vašem autě nesvezete, dokonce ho ani nenastartujete, na druhou stranu „géčkem“ v poměru 1:1 si asi neozdobíte kancelář. V tomto má série modelů v měřítku 1:18 nesmírnou výhodu.
V sérii, za jejíž stavbou stojí specializovaná společnost GT Spirit, najdete všech pět výše zmíněných odstínů. Kombinovány jsou s černou střechou, zrcátky, nárazníky, blatníky a spodní částí prahů, přesně jako u originálu. Jemu zůstávají věrné i další detaily, například některé odstíny mění při různém odrazu slunečních paprsků svou barvu. Díky úzké kolaboraci mezi výrobcem a Mercedesem-AMG bylo také dosaženo například přesného zmenšení vzdálenosti mezi jednotlivými stehy prošívání sedadel. Celkově se jeden model skládá ze 100 dílů.
Pokud vedle propracovanosti máte rádi i otevírací detaily, nejspíše Vás „barevná géčka“ zklamou. Vyrobeny jsou totiž z resinu, který je příliš křehký na to, aby mohl mít funkční dveře, kapotu nebo víko kufru. I tak je ale AMG G 63 Crazy Color od GT Spirit dokonalou ukázkou špičkového modelářství. A protože se od každého odstínu vyrobí jen 463 kusů (ano, souvisí to s kódovým označením W463), dá se v budoucnu čekat i zajímavý nárůst hodnoty. Modely jsou aktuálně dostupná také u nás, jeden vychází na 4299 korun. Jestli je to moc nebo málo hodně záleží na individuálních preferencích sběratelů, výstřednost a exkluzivita jsou však zaručeny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.