Před nějakou dobou vyrukoval Mercedes s paketem Crazy Color, určeným pro třídu G v provedení AMG. Extravagantní barvy jistě zaujaly mnoho fanoušků, ne každý ale má na to, koupit si reálný vůz. Proto nyní do prodeje míří limitovaná série modelů 1:18 v těchto „bláznivých barvách.“
Solar Beam, Tomato Red, Sunset Beam, Galactic Beam a Alien Green, to je pětice barev, v níž se třída G Crazy Color objevila. Nejlevnější z nabízených barev přitom znamenala příplatek 15 389 eur (cca 417 000 korun) k již tak drahému provedení AMG. Nyní Mercedes tyto odstíny nabídne mnohem levněji. Pravda, nikdy se ve vašem autě nesvezete, dokonce ho ani nenastartujete, na druhou stranu „géčkem“ v poměru 1:1 si asi neozdobíte kancelář. V tomto má série modelů v měřítku 1:18 nesmírnou výhodu.
V sérii, za jejíž stavbou stojí specializovaná společnost GT Spirit, najdete všech pět výše zmíněných odstínů. Kombinovány jsou s černou střechou, zrcátky, nárazníky, blatníky a spodní částí prahů, přesně jako u originálu. Jemu zůstávají věrné i další detaily, například některé odstíny mění při různém odrazu slunečních paprsků svou barvu. Díky úzké kolaboraci mezi výrobcem a Mercedesem-AMG bylo také dosaženo například přesného zmenšení vzdálenosti mezi jednotlivými stehy prošívání sedadel. Celkově se jeden model skládá ze 100 dílů.
Pokud vedle propracovanosti máte rádi i otevírací detaily, nejspíše Vás „barevná géčka“ zklamou. Vyrobeny jsou totiž z resinu, který je příliš křehký na to, aby mohl mít funkční dveře, kapotu nebo víko kufru. I tak je ale AMG G 63 Crazy Color od GT Spirit dokonalou ukázkou špičkového modelářství. A protože se od každého odstínu vyrobí jen 463 kusů (ano, souvisí to s kódovým označením W463), dá se v budoucnu čekat i zajímavý nárůst hodnoty. Modely jsou aktuálně dostupná také u nás, jeden vychází na 4299 korun. Jestli je to moc nebo málo hodně záleží na individuálních preferencích sběratelů, výstřednost a exkluzivita jsou však zaručeny.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.