Za poslední týdny se snad největší pozornosti těší automobilka Tesla. Nejdříve objevily problémy s obřím střešním oknem u modelu X, následně Model S zabil svého majitele a nyní tu máme opět Model X.
Aktuálním objektem pozornosti je bílá Tesla Model X, jenž má otevírací dveře Falcon Wings. Je to něco jako větší dveře z Mercedesu SL 300 nebo SLR, které se ke všemu otevírají celé vzhůru. Jejich nevýhodu ale poznal jeden z neopatrných majitelů.
Vše se stalo v USA ve státě Illinois, kdy při vyjíždění z garáže zapomněl na to, že jsou otevřené. Následný pokus o výjezd pak dopadl přesně, jak se dalo čekat. Dveře napůl vytržené z pantů a poničená půlka garáže. A jak je možné, že auto nic při rozjezdu nehlásilo?
Dveře údajně mají senzory, které by hlásily, že jsou otevřené, jenže majitel na to v tu chvíli nekoukal, nebo byl zaneprázdněn něčím jiným. Zároveň nemají funkci, že v případě nízkého stropu se neotevřou na svůj úplný limit, což by mu možná pomohlo právě v případě, že na chvíli ztratí pozornost.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?