Za poslední týdny se snad největší pozornosti těší automobilka Tesla. Nejdříve objevily problémy s obřím střešním oknem u modelu X, následně Model S zabil svého majitele a nyní tu máme opět Model X.
Aktuálním objektem pozornosti je bílá Tesla Model X, jenž má otevírací dveře Falcon Wings. Je to něco jako větší dveře z Mercedesu SL 300 nebo SLR, které se ke všemu otevírají celé vzhůru. Jejich nevýhodu ale poznal jeden z neopatrných majitelů.
Vše se stalo v USA ve státě Illinois, kdy při vyjíždění z garáže zapomněl na to, že jsou otevřené. Následný pokus o výjezd pak dopadl přesně, jak se dalo čekat. Dveře napůl vytržené z pantů a poničená půlka garáže. A jak je možné, že auto nic při rozjezdu nehlásilo?
Dveře údajně mají senzory, které by hlásily, že jsou otevřené, jenže majitel na to v tu chvíli nekoukal, nebo byl zaneprázdněn něčím jiným. Zároveň nemají funkci, že v případě nízkého stropu se neotevřou na svůj úplný limit, což by mu možná pomohlo právě v případě, že na chvíli ztratí pozornost.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?