Kampaní o bezpečnosti na silnicích vyrobilo ministerstvo dopravy hned několik. Tou zřejmě nejvýznamnější byla série spotů „Nemyslíš, zaplatíš!.“ Letošní prázdniny bude provázet kampaň „Ty to zvládneš,“ jejímž hlavním cílem je ukázat lidem, jak mohou při dopravní nehodě zachránit život.
Podle statistik zemřelo za posledních pět let o prázdninách 693 lidí, z toho jen v loňském roce jich bylo 147. To znamená mimo jiné, že v průměru zemřou na našich silnicích každý prázdninový den více než dva lidé. V ostatních měsících je tento průměr 1,7 osoby na den. Aby se číslo snížilo, stačila by mnohdy rychlejší nebo kvalitnější pomoc posádek aut, jedoucích kolem nehody. A právě na tuto skupinu cílí nová série deseti spotů „Ty to zvládneš,“ kterou realizuje asociace Záchranný kruh ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem, ostatními složkami Integrovaného záchranného systému a oddělením BESIP ministerstva dopravy.
Jednotlivá videa upozorňují na nejčastější chyby při dopravních nehodách, kterých se dopouštějí samotní zachránci. Součástí kampaně je i instruktážní video zaměřené na správný postup při řešení dopravní nehody laickou veřejností i profesionály. Klipy natočila společnost Vachler Art Company v čele se zkušeným režisérem a kameramanem Jiřím Studničkou. Ve spotech se objevují i známi herci, například Jana Stryková či Martin Stránský, jenž navíc celé kampani propůjčil svůj hlas. Vedle spotů jsou součástí kampaně i grafické vizuály, odkazující na webové stránky celého projektu, kde jsou umístěny rady jak postupovat v případě dopravní nehody.
Ačkoliv v průběhu roku stojí za nejvíce nehodami nepřiměřená rychlost, o prázdninách je to nesprávný způsob jízdy (nevěnování se řízení nebo přejetí do protisměru), za nějž zaplatilo o loňských prázdninách životem 60 lidí. „Řidiči podceňují únavu, která je potkává na delších cestách. Vyjíždějí těsně po práci, aby ušetřili vzácný čas dovolené, a nastřádaný stres předchozích pracovních dní se rychle projevuje,“ vysvětluje šéf BESIPu Martin Farář. Vedle spotů, které ale nejsou zaměřeny přímo na tuto problematiku, vydal BESIP také takzvané „Desatero bezpečného návratu,“ tedy rady, jak eliminovat riziko dopravní nehody s fatálními následky.
Základem je kontrola technického stavu vozidla, tedy tlaku v pneumatikách nebo funkčnosti osvětlení, respektive plná povinná výbava. Nezbytnou součástí je rovněž přítomnost dokladů a pojištění vozidla, případně také osob a pobytu, pokud se vydáváte na zahraniční dovolenou. Pozor by si řidiči měli dávat na dopravní předpisy, které se v každé zemi odlišují, s čímž souvisí také dodržování povolených rychlostí a bezpečné vzdálenosti. Především pro řidiče je důležité pořádně si před cestou odpočinout a během ní pravidelně doplňovat tekutiny a dělat přestávky, ideálně co dvě hodiny. Důležité je, aby se řidič během samotné jízdy nerozptyloval psaním SMS zpráv nebo telefonováním, do stejné kategorie rovněž spadá zabavení dětí, pokud jsou ve voze. Bezpečnost celé posádky ovlivňuje správné uchycení nákladu. Ale vůbec nejdůležitější radou je nikam nespěchat, raději zvolnit a do cílové destinace dojet o něco později. Protože je lepší dorazit pozdě než vůbec.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?