Ohleduplnost a zachování bezpečí, nebo diskriminace? Názory na parkovací místa vyhrazená pro ženy se různí. Přesto jich po světě vzniká čím dál více a ani Česká republika není výjimkou.
Není to dávno, kdy jsme vám přinesli článek, zabývající se zavedením růžově označených parkovacích míst pro ženy v čínském městě Hangzhou. Tento krok vedení města vyvolal v Číně rozsáhlou diskusi na téma „Ženy jsou stejně dobré řidičky jako muži.“ Největším trnem v oku, čínských bojovnic za rovnost mužů a žen je přitom šířka těchto parkovacích míst. Ta jsou 1,5krát širší než běžná místa. To sice ženám značně usnadní parkování, na druhou stranu jde o jasnou zprávu, že ženám dělá problémy zaparkovat na běžná parkovací stání.
Parkovací místa pro ženy v ČRA jak je na tom České republika s parkovacími místy, vyhrazenými speciálně ženám? I zde máme několik takových míst. Na rozdíl od těch v Číně ale nevyvolávají ani zdaleka takový rozruch. Parkovací místa speciálně vyhrazené pro ženy nalezneme například v garážích obchodního centra Černý most, jak správně připomněl jeden z našich čtenářů. Další parkovací místa pro ženy nalezneme například u restaurace rychlého občerstvení McDonald v Horních Počernicích. A proč tato místa nejsou také nenáviděná jako ve zmíněné Číně?
Inspirace od NěmcůParkovací místa pro ženy v Čechách se totiž inspirovala těmi, která se už několik let vyskytují s Německu. Na rozdíl od těch z Číny jsou stejně široká jako běžná parkovací místa. Jsou ovšem vhodně umístěná blízko východů z parkoviště či vchodu do restaurace. Zkrácení cesty od vozu dokáže zejména v noci několikanásobně snížit riziko násilného útoku na ženy, kterých, bohužel, na potemnělých parkovištích stále přibývá.
Nulová vymahatelnostJediným problémem těchto míst jsou neohleduplní mužští řidiči, kteří označení míst pro ženy vědomě ignorují. A jelikož se v dopravním zákoně o parkovacích místech nic nepíše, není ignorace tohoto označení nijak vymahatelná.
Jaký je váš názor na tuto problematiku? Přivítali byste více podobných míst, nebo se jedná o zbytečnost? Vyjádřete se v naší anketě!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.