Ženeva: Citroën C1 - podrobnější info

ar1, 1. března 2005, 18:35 Google+

Citroën C1 je veselý, atraktivní a kompaktní vůz (celková délka 3,4 metru) navržený pro přepravu čtyř osob.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C1

C1 | foto: Citroën ČR

Sdílejte článek

C1 splňuje nejen vysoká kritéria kladená na kvalitu a jízdní vlastnosti, ale především se vyznačuje zodpovědným přístupem k bezpečnosti.

Citroën C1 je kompaktní model s atraktivním designem a prostorným interiérem. Vůz byl vytvořen na moderní platformě a nabízí všechny funkce očekávané od vozidel v tomto segmentu, včetně úsporných motorů a nejnovějších bezpečnostních technologií.

Atraktivní design
Design modelu C1, který je k dispozici ve 3-dveřové a 5-ti dveřové verzi, přitahuje svou originalitou a atraktivitou. Krátké převisy, rozměrné nárazníky a zakřivené linie vyjadřují přátelský styl, a současně navozuje pocit robustní síly a bezpečnosti. C1 se pyšní mnoha originálními konstrukčními prvky, jako například průhlednými dveřmi zavazadlového prostoru nebo designem zadních světel. U pětidveřového modelu si pozornost zaslouží inovativní zadními dveře protažené dozadu ke světlům.

Kompaktní zvenku, rozměrný uvnitř
S délkou 3,4 metru a šířkou 1,6 metru je Citroën C1 kompaktní a obratný ve městském provozu. Průměr otáčení je 9,5 metru. Převodové poměry jsou zvoleny pro zajištění rychlé odezvy nezbytné pro příjemný městský provoz. C1 je prostorný vůz se čtyřmi plnohodnotnými sedadly. Prostor v interiéru z pohledu vnějších rozměrů je skutečně výjimečný. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici dostatek prostoru v oblasti loktů a hlavy ke komfortu cestujících. Cestující na zadních sedadlech mají dostatečný prostor pro nohy i nad hlavou.

Nízká cena, nízké provozní náklady
Citroën C1 je nabízen za přiměřenou cenu. Vyznačuje se rovněž hospodárným provozem díky omezeným nákladům na opravy i úsporným motorům. Vysoce úsporný zážehový motor 1.0i (68 k) a vznětový motor 1.4 HDi (54 k) jsou ideální pro městský provoz a mají dostatečný výkon, aby umožnily bezpečný provoz vozidla C1 na dálnicích a mimoměstských komunikacích.

Nekompromisní v bezpečnosti
Příjemné jízdní vlastnosti modelu C1 vyhovují jak městskému, tak mimoměstskému provozu. Podvozek vozu zajišťuje solidní jízdní vlastnosti a účinně přispívá k aktivní bezpečnosti. C1 je také vybavena dalšími špičkovými bezpečnostními prvky: ve standardní výbavě jsou přední kotoučové brzdy s ventilovanými kotouči, systémy ABS s EBD, CSC (Cornering Stability Control) stabilizující vozidlo při zatáčení s brzděním a čelní airbagy řidiče a spolujezdce.

Verze projektované ke splnění nejdůležitějších požadavků zákazníků
Citroën C1 se vyrábí ve dvou verzích karoserie: 3-dveřový a 5-ti dveřový hatchback. V nabídce jsou dva motory: zážehový 1.0i (68 k) a vznětový 1.4 HDi (54 k). Dvě převodovky: manuální a automatická (SensoDrive). Model je nabízen ve dvou úrovních výbavy.

Rozměry vozu:
Délka 3,43 m
Šířka včetně zrcátek 1,85 m
Výška 1,46 m
Rozvor 2,34 m
Přední převis 0,65 m
Zadní převis 0,44 m
Stopový průměr otáčení 9,5 m


Úsporné motory
C1 je městské vozidlo, s kterým je možné také bezpečně jezdit po dálnicích. Jeho motory mají dostatečný výkon pro tento způsob používání.

Moderní motory a nízká hmotnost vozidla C1 zajišťují nízkou spotřebu paliva.

C1 nabízí volbu ze dvou motorů, splňujících normu EURO 4:
• Zážehový motor 1.0i (68 k), dodávaný společností Toyota. Motor je spojen s:
- 5-ti stupňovou manuální převodovkou,
- 5-ti stupňovou elektronickou převodovkou SensoDrive.
Nový zážehový motor je tříválcový model (čtyři ventily na válec) a nabízí jednu
z nejvyšších úrovní úspory paliva ve svém segmentu. Kombinovaná spotřeba činí
4,6 l/100 km. Jeho nízké emise CO2 (109 g/100 km) jsou také oproti konkurentům výjimečné.

Pokud jde o výkon, je to rychle reagující motor s rovnoměrnou dodávkou výkonu. Maximální výkon je 50 kW (68 k EEC) při 6000 ot./min a točivý moment je 93 Nm při 3600 ot./min. Motor je vybaven také variabilním časováním ventilů (VVT), aby bylo optimalizováno plnění válců při všech otáčkách.

• Vznětový motor 1.4 HDi (54 k), zkonstruovaný koncernem PSA Peugeot Citroën a spojený se stejnou manuální převodovkou jako zážehový motor.
Vznětový motor vozidla C1 vychází z motoru 1.4 HDi používaného v dalších malých městských vozidlech Citroën: C2, C3 a C3 Pluriel. Byl přizpůsoben hmotnosti
a charakteru vozidla C1, s nejvyšším výkonem 40 kW (54 k EEC) při 4000 ot./min a točivým momentem 130 Nm při 1750 ot./min. Díky pružnému točivému momentu, který je k dispozici již při nízkých otáčkách motoru, je vozidlo C1 příjemné řídit ve městě, kde se vozidlo často zastavuje a rozjíždí. Tento motor je ideální pro intenzivní městské používání a pro cestování, protože jeho spotřeba paliva je velmi nízká: 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Převodovky pro všechny situace

C1 vklouzne snadno do silničního provozu, reaguje tak, jak řidič požaduje. Jeho převodové poměry byly zvoleny tak, aby byla zajištěna rychlá odezva nutná při jízdě ve městě.

• Model C1 se vznětovým motorem je vybaven manuální převodovkou shodnou
s převodovkou montovanou do verzí se zážehovým motorem. Tyto 5-ti stupňové převodovky vyvinuté společností Toyota jsou zkonstruovány s cílem maximálně snížit spotřebu paliva. Vyžadují speciálně vyvinutý olej s nízkou viskozitou.

• Stejně jako C2, C3 a C3 Pluriel, je i model C1 se zážehovým motorem k dispozici
s převodovkou SensoDrive, která nabízí mnoho výhod:
- uvolněná městská jízda kombinující pohodlí automatické převodovky s potěšením
z řízení s manuální převodovkou, díky páce voliče sekvenčního řazení,
- atraktivní cena,
- bezpečnost při řízení. Řidič nikdy nemusí pustit volant. Aktuální převodový stupeň
a režim používání jsou zobrazeny na sdruženém přístroji.

S ohledem na specifikace C1 byla na převodovce SensoDrive provedena řada úprav za účelem zvýšení uživatelského komfortu. Nové jsou převodové poměry, chybí řazení páčkami pod volantem.

Automatický režim převodovky je indikován písmenem E pro Easy: připomínka, že model C1 je vozidlem, se kterým je snadné žít. M signalizuje manuální řazení (Manual), N neutrál (Neutral) a R zpátečku (Reverse). Když svítí světla vozidla, jsou Easy a Reverse žluté, zatímco Neutral je zelený a Manual červený.

Převodovka je zkonstruována pro snadné manévrování ve městě, což ilustruje snadno řaditelná zpátečka, nepatrné „popojíždění“ při nízkých rychlostech a řazení
v automatickém režimu.

Text a foto: Citroën CR
Vytisknout

Diskuze: Ženeva: Citroën C1 - podrobnější info

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

B9 Tribeca

Ženeva: Subaru B9 Tribeca - první info

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud