Ženeva: Seat León Prototype

Leon
Leon, foto: Import Volkswagen Group
ar1 1. března 2005 12:44
Sdílej:

Automobilka Seat představí na ženevském autosaloně studii nového Setau León prototype, jenž poodhaluje tvář nové generace Leónu.

Už tato studie Leónu se vyznačuje ještě více sportovními rysy, kterými disponuje i současná verze modelu. Ženevský koncept rozvíjí sportovní styling současného produkčního modelu, na karoserii i v interiéru lze však vystopovat řadu prvků, se kterými se v roce 2000 poprvé představil koncept Salsa. Po modelech Altea a Toledo bude nový León třetím reprezentantem nové modelové generace automobilky SEAT. León Prototype kombinuje sportovní image, blížící se vozům kupé, s prostorem a komfortem sedanů této třídy. Při délce 4343 mm nabídne León Prototype dostatek místa pro pohodlné cestování i na zadních sedadlech a přitom se díky kompaktním vnějším rozměrům pohybuje hbitě i rušnými centry měst. I když León Prototype má čtyřdveřovou karoserii, jeho profil připomíná spíše vozy kupé. Tento pocit umocňuje i tvar zadních oken a „neviditelné“ kliky zadních dveří. Rozměrné víko zavazadlového prostoru v zádi je klíčem k příjemné versatilitě. Interiér Leónu Prototype je pojatý jako 2+2 místný, přičemž ale každé sedadlo nabízí dostatek místa i vzrostlým pasažérům, a to i přesto, že vůz je poměrně nízký. K pohonu studie León Prototype zvolili jeho tvůrci turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI o výkonu 147 kW/200 k při otáčkách 5100 min-1 až 6000 min-1. Výkon motoru se přenáší přes šestistupňovou automatickou převodovku DSG na přední devatenáctipalcová litá kola obutá do pneumatik rozměru 265/30 R19. León Prototype dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 6,9 s a jeho maximální rychlost činí 236 km/h. Kromě sportovního designu a dynamických vlastností jsou pro León Prototype příznačné také nejmodernější technologie. Na cestu si vůz svítí adaptivními bi-xenonovými světlomety, prostor kolem vozu sledují čtyři kamery – tři jsou umístěné na karoserii (na kapotě motoru, ve zpětném zrcátku na straně řidiče a ve třetím brzdovém světle), čtvrtá je umístěn v modulu interiérového osvětlení vpředu u stropu vozu. Obraz z kamer se přenáší na dva separátní monitory. Pod sedadlem spolujezdce je uložený DVD přehrávač propojený s interiérovými monitory, což ocení zejména mladí pasažéři. Text a foto: Import Volkswagen Group
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.