Jak to dopadne, když se proti sobě postaví na letištní ploše prozatím nejrychlejší SUV planety a zběsilé sportovní Porsche? Na tuhle otázku hledali odpověď v Rusku.
Máme zde totiž fungl nové Bentley Bentayga. To má pod kapotou silný přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 600 koní a točivým momentem 900 Nm. Na maximálku dá přitom přes 300 km/h a i ve zrychlení z nuly na stovku se nejedná o žádného šneka.
Proti silnému SUV se pak postavilo obdobně výkonné Porsche 911 Turbo. To má stejně jako Bentayga taktéž pohon všech kol, obří porci výkonu, rychlou automatickou převodovku, ovšem proti velkému Britovi je o něco lehčí a obratnější.
A jak dopadl závod téhle dvojice na jednu čtvrtmíli? No podívejte sami, výsledek prozrazovat nebudeme, ale jeden ze zmíněné dvojice dostal řádně za vyučenou. Přitom ten horší z dua se může chlubit velmi solidním časem 12,5 sekundy...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?