Nový Passat míří k českým zákazníkům

ar1, 28. února 2005, 16:28 Google+

Netrpělivě očekávaný pokračovatel bestselleru střední třídy – nový Volkswagen Passat šesté generace – se na tuzemském trhu objeví na začátku dubna.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Passat

Passat | foto: Import Volkswagen Group

Sdílejte článek

Od 7. března je ale již možné první vozy objednávat u všech dealerů Volkswagen. Cena základního Passatu Trendline činí 649 900 Kč, což znamená při zohlednění výrazně hodnotnější standardní výbavy (sériově ESP, elektromechanická parkovací brzda atd.) v podstatě zachování stejné cenové hladiny jako u modelu předcházejícího.

„Passat se nikdy nemusel podbízet cenou, v případě nového modelu jde ale o skutečně mimořádně výhodnou nabídku – jen málokterý konkurent stejné třídy, technické úrovně a výbavy se může srovnávat s nabídkou Passatu,“ říká David Liška, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group s.r.o.

Nová generace řady Passat bude po uvedení k dispozici se čtyřmi motory:
Zážehovými agregáty s přímým vstřikováním benzinu
1.6 FSI/85 kW (115 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesely
1.9 TDI/77 kW (105 k) a 2.0 TDI/103 kW (140 k). Všechny čtyři motory jsou propojené s pěti-, popř. šestistupňovými manuálními převodovkami, v průběhu roku dostanou verze poháněné FSI motory také alternativní automatickou převodovku a modely poháněné turbodieselem 2.0 TDI bude možné vybavit dvouspojkovou převodovkou DSG. Krátce po uvedení Passatu na trh se nabídka pohonných jednotek obohatí ještě o zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW (102 k).

Charakteristickým rysem vozů Passat byl vždy mimořádně prostorný interiér a nastupující model se v tomto ohledu doslova překonává: Díky o něco větším vnějším dimenzím a napříč uloženým motorům nabízí nový Passat výrazně nadprůměrně prostorný interiér. Rozvor novinky činí 2,71 m, což je o 6 mm více než u současného modelu, do délky pak nový Passat narostl na 4,77 m (+ 62 mm), do šířky na 1,82 m (+ 74 mm) a do výšky 1,47 m (+ 10 mm). Zavazadlový prostor má maximální objem 485 l.

K charakteristickým rysům nových Passatů určitě patří špičkové jízdní vlastnosti, což je zásluha nové čtyřprvkové zadní nápravy a propracovaných závěsech McPherson vpředu a mimořádně tuhé karoserie, jejíž torzní tuhost vzrostla o 57 procent.

Příznačná je také kvalita zpracování všech detailů a využívání moderních technologií. Příkladem mohou být již zmíněná sériově montovaná elektromechanická parkovací brzda, automatická dvouzónová bezprůvanová klimatizace, jedinečný systém startování vozu klíčkem ‘‘Press & Drive‘‘, diodová technologie koncových světel, anebo příplatkové prvky výbavy jako například „inteligentní“ tempomat (poprvé uvedený v luxusních modelech Phaeton), který samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, technologie Bluetooth, bezdrátově propojující mobilní telefon se systémy vozu, špičkový audiosystém Dynaudio o výkonu 600 W, palubní zdroj napětí 230 V a bi-xenonové adaptivní světlomety natáčející se spolu s řízením do zatáček.

Text a foto: Import Volkswagen Group
Vytisknout

Diskuze: Nový Passat míří k českým zákazníkům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tudor II

Škoda Tudor II - zajímavá studie

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud