Renault Avantime je dodnes jednou půlkou automobilové veřejnosti obdivován a druhou nenáviděn. Kupující se nakonec přidali spíše k té druhé straně, a tak tohoto luxusního třídveřového křížence vzniklo ani ne devět tisíc kusů. Najít dnes nějaký zachovalý je i vzhledem k (ne)spolehlivosti docela problém. Říká se však, že kdo hledá, najde.
Najít dnes avantgardní Renault Avantime v zachovalém stavu znamená mít nervy ze železa, pevnou vůli a velký chtíč, si tento pomník moderního designu pořídit. Pokud se ale nějaké takové auto objeví, stojí to za to. A to je také případ šedého kousku s třílitrovým šestiválcem o výkonu 207 koní pod kapotou a automatickou převodovkou k tomu.
Vůz stojící v Oldenburgu byl do provozu uveden v roce 2002 a má najeto jen 7248 kilometrů, což na první pohled možná nepoznáte. Ostatně, Avantime zvenku vypadá dobře téměř v jakékoliv barvě a v jakémkoliv stavu. Jen ten aerodynamický bodykit bychom si možná odpustili. Nicméně hodnotu nájezdu odhalíte zejména v interiéru. Ten je kompletně potažený černou kůží, avšak vypadá, jako by právě vyjel z továrny. Nikde ani stopy po popraskaném čalounění nebo ohmataném volantu.
K tomu všemu se navíc třeba připočíst plnou výbavu, zahrnující například panoramatickou střechu, tempomat, navigaci, automatickou klimatizaci, elektrická okna, vyhřívaná sedačky nebo xenonové světlomety. Bonusem je kompletní servisní historie, STK platná až příštího února a především fakt, že předcházející majitel byl nekuřák.
Má to jen jeden háček, který je ale kvůli nájezdu, stavu i výbavě zřejmý. Tím háčkem je samozřejmě cena, stanovená na 34 990 eur (cca 945 000 korun). A za takovou cifru už můžete mít některé mnohem novější auto s ještě lepší výbavou. Na druhou stranu Avantime je kus automobilové historie, navíc svou posádku si umí hýčkat. Ale hlavně, při vjezdu na parkoviště rozhodně nezapadnete v davu německých sedanů vyšší střední třídy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.