Renault Avantime je dodnes jednou půlkou automobilové veřejnosti obdivován a druhou nenáviděn. Kupující se nakonec přidali spíše k té druhé straně, a tak tohoto luxusního třídveřového křížence vzniklo ani ne devět tisíc kusů. Najít dnes nějaký zachovalý je i vzhledem k (ne)spolehlivosti docela problém. Říká se však, že kdo hledá, najde.
Najít dnes avantgardní Renault Avantime v zachovalém stavu znamená mít nervy ze železa, pevnou vůli a velký chtíč, si tento pomník moderního designu pořídit. Pokud se ale nějaké takové auto objeví, stojí to za to. A to je také případ šedého kousku s třílitrovým šestiválcem o výkonu 207 koní pod kapotou a automatickou převodovkou k tomu.
Vůz stojící v Oldenburgu byl do provozu uveden v roce 2002 a má najeto jen 7248 kilometrů, což na první pohled možná nepoznáte. Ostatně, Avantime zvenku vypadá dobře téměř v jakékoliv barvě a v jakémkoliv stavu. Jen ten aerodynamický bodykit bychom si možná odpustili. Nicméně hodnotu nájezdu odhalíte zejména v interiéru. Ten je kompletně potažený černou kůží, avšak vypadá, jako by právě vyjel z továrny. Nikde ani stopy po popraskaném čalounění nebo ohmataném volantu.
K tomu všemu se navíc třeba připočíst plnou výbavu, zahrnující například panoramatickou střechu, tempomat, navigaci, automatickou klimatizaci, elektrická okna, vyhřívaná sedačky nebo xenonové světlomety. Bonusem je kompletní servisní historie, STK platná až příštího února a především fakt, že předcházející majitel byl nekuřák.
Má to jen jeden háček, který je ale kvůli nájezdu, stavu i výbavě zřejmý. Tím háčkem je samozřejmě cena, stanovená na 34 990 eur (cca 945 000 korun). A za takovou cifru už můžete mít některé mnohem novější auto s ještě lepší výbavou. Na druhou stranu Avantime je kus automobilové historie, navíc svou posádku si umí hýčkat. Ale hlavně, při vjezdu na parkoviště rozhodně nezapadnete v davu německých sedanů vyšší střední třídy.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.