Renault Avantime je dodnes jednou půlkou automobilové veřejnosti obdivován a druhou nenáviděn. Kupující se nakonec přidali spíše k té druhé straně, a tak tohoto luxusního třídveřového křížence vzniklo ani ne devět tisíc kusů. Najít dnes nějaký zachovalý je i vzhledem k (ne)spolehlivosti docela problém. Říká se však, že kdo hledá, najde.
Najít dnes avantgardní Renault Avantime v zachovalém stavu znamená mít nervy ze železa, pevnou vůli a velký chtíč, si tento pomník moderního designu pořídit. Pokud se ale nějaké takové auto objeví, stojí to za to. A to je také případ šedého kousku s třílitrovým šestiválcem o výkonu 207 koní pod kapotou a automatickou převodovkou k tomu.
Vůz stojící v Oldenburgu byl do provozu uveden v roce 2002 a má najeto jen 7248 kilometrů, což na první pohled možná nepoznáte. Ostatně, Avantime zvenku vypadá dobře téměř v jakékoliv barvě a v jakémkoliv stavu. Jen ten aerodynamický bodykit bychom si možná odpustili. Nicméně hodnotu nájezdu odhalíte zejména v interiéru. Ten je kompletně potažený černou kůží, avšak vypadá, jako by právě vyjel z továrny. Nikde ani stopy po popraskaném čalounění nebo ohmataném volantu.
K tomu všemu se navíc třeba připočíst plnou výbavu, zahrnující například panoramatickou střechu, tempomat, navigaci, automatickou klimatizaci, elektrická okna, vyhřívaná sedačky nebo xenonové světlomety. Bonusem je kompletní servisní historie, STK platná až příštího února a především fakt, že předcházející majitel byl nekuřák.
Má to jen jeden háček, který je ale kvůli nájezdu, stavu i výbavě zřejmý. Tím háčkem je samozřejmě cena, stanovená na 34 990 eur (cca 945 000 korun). A za takovou cifru už můžete mít některé mnohem novější auto s ještě lepší výbavou. Na druhou stranu Avantime je kus automobilové historie, navíc svou posádku si umí hýčkat. Ale hlavně, při vjezdu na parkoviště rozhodně nezapadnete v davu německých sedanů vyšší střední třídy.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?