Renault Avantime je dodnes jednou půlkou automobilové veřejnosti obdivován a druhou nenáviděn. Kupující se nakonec přidali spíše k té druhé straně, a tak tohoto luxusního třídveřového křížence vzniklo ani ne devět tisíc kusů. Najít dnes nějaký zachovalý je i vzhledem k (ne)spolehlivosti docela problém. Říká se však, že kdo hledá, najde.
Najít dnes avantgardní Renault Avantime v zachovalém stavu znamená mít nervy ze železa, pevnou vůli a velký chtíč, si tento pomník moderního designu pořídit. Pokud se ale nějaké takové auto objeví, stojí to za to. A to je také případ šedého kousku s třílitrovým šestiválcem o výkonu 207 koní pod kapotou a automatickou převodovkou k tomu.
Vůz stojící v Oldenburgu byl do provozu uveden v roce 2002 a má najeto jen 7248 kilometrů, což na první pohled možná nepoznáte. Ostatně, Avantime zvenku vypadá dobře téměř v jakékoliv barvě a v jakémkoliv stavu. Jen ten aerodynamický bodykit bychom si možná odpustili. Nicméně hodnotu nájezdu odhalíte zejména v interiéru. Ten je kompletně potažený černou kůží, avšak vypadá, jako by právě vyjel z továrny. Nikde ani stopy po popraskaném čalounění nebo ohmataném volantu.
K tomu všemu se navíc třeba připočíst plnou výbavu, zahrnující například panoramatickou střechu, tempomat, navigaci, automatickou klimatizaci, elektrická okna, vyhřívaná sedačky nebo xenonové světlomety. Bonusem je kompletní servisní historie, STK platná až příštího února a především fakt, že předcházející majitel byl nekuřák.
Má to jen jeden háček, který je ale kvůli nájezdu, stavu i výbavě zřejmý. Tím háčkem je samozřejmě cena, stanovená na 34 990 eur (cca 945 000 korun). A za takovou cifru už můžete mít některé mnohem novější auto s ještě lepší výbavou. Na druhou stranu Avantime je kus automobilové historie, navíc svou posádku si umí hýčkat. Ale hlavně, při vjezdu na parkoviště rozhodně nezapadnete v davu německých sedanů vyšší střední třídy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.