Poslední generace Volkswagenu Passat se prodává s celou škálou motorů, z nichž některé nabízejí až 280 koní. Jenže i to přijde někomu málo, takže co dělat v případě, když chcete něco víc?
Právě na tuhle otázku odpověděl německý úpravce ABT, který představuje další tuningové úpravy právě pro Passat. Šikovní technici firmy dosáhli zvýšení výkonu skoro u všech motorizací, snad jen základní vznětová šestnáctistovka a nejslabší zážehová čtrnáctistovka zůstala stranou.
Kromě toho lze vůz vyšperkovat novým bodykitem. Ten zahrnuje rozšíření nárazníků a prahů, nové vnější kryty zpětných zrcátek, přepracovanou masku chladiče a spoiler na zádi. Nechybí sportovní podvozek se sníženou světlou výškou o 35 milimetrů vpředu a 30 milimetrů vzadu anebo litá kola v rozměru 18 až 21 palců.
A jak je to s navýšením výkonu? Silnější verze motoru 1.4 TSI s výkonem 150 koní a 240 Nm dostala doping 30 koní a 50 Nm. U další jednotky 1.8 TSI se úpravy podepsaly na hodnotách 210 koní a 310 Nm, u nejsilnějšího dvoulitru TSI pak došlo dokonce k navýšení z 280 na 336 koní.
Z naftové řady se úprav dočkal motor 2.0 TDI s výkonem 150 koní. Ten je nově o 20 koní silnější a má točivý moment 380 Nm. Jeho silnější verze výkonově poskočila z 190 na 215 koní a 440 Nm. Absolutní vrchol nabídky zakončuje jednotka 2.0 Bi-TDI, jenž se dočkala dopingu 30 koní. Výsledkem je tak 270 koní a točivý moment 540 Nm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.