Volvo C30 mělo v době svého uvedení zaručit velké prodejní úspěchy, protože nabídlo plnohodnotná čtyři místa pro cestující a špičkové motory. Během osmi let produkce se vyrobilo okolo 200 tisíc vozů a pro nezájem kupujících výrobu automobilka již před třemi roky zastavila.
Nyní se o C30 opět hovořilo, otázka zněla, zda Volvo přece jen neplánuje nástupce svého nejmenšího modelu. „Očividně míříme do segmentů, ve kterých můžeme prodávat auta po celém světě,“ uvedl šéf značky Hakan Samuelsson a přípravu nové generace popřel.
C30 podle něj byla autem, které jen velmi těžko vracelo značce vynaložené peníze do vývoje a výroby. "Samozřejmě bychom mohli jít cestou zmenšování, ale to není v plánu,“ řekl dále Samuelsson.
Přednější je nyní pro Volvo model V40. Šéf vývoje automobilky Peter Mertens navíc prozradil, že „emotivní“ modely se mají stát součástí portfolia až ve chvíli, kdy současná generace Volva XC90 bude nejstarším vozem v nabídce.
To znamená, že v nejbližších letech se nedočkáme žádného modelu s jedním párem dveří. Až za čtyři roky se tak možná objeví něco, co by mohlo potěšit nejedno srdce pravého Volvaře.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?