Volvo C30 mělo v době svého uvedení zaručit velké prodejní úspěchy, protože nabídlo plnohodnotná čtyři místa pro cestující a špičkové motory. Během osmi let produkce se vyrobilo okolo 200 tisíc vozů a pro nezájem kupujících výrobu automobilka již před třemi roky zastavila.
Nyní se o C30 opět hovořilo, otázka zněla, zda Volvo přece jen neplánuje nástupce svého nejmenšího modelu. „Očividně míříme do segmentů, ve kterých můžeme prodávat auta po celém světě,“ uvedl šéf značky Hakan Samuelsson a přípravu nové generace popřel.
C30 podle něj byla autem, které jen velmi těžko vracelo značce vynaložené peníze do vývoje a výroby. "Samozřejmě bychom mohli jít cestou zmenšování, ale to není v plánu,“ řekl dále Samuelsson.
Přednější je nyní pro Volvo model V40. Šéf vývoje automobilky Peter Mertens navíc prozradil, že „emotivní“ modely se mají stát součástí portfolia až ve chvíli, kdy současná generace Volva XC90 bude nejstarším vozem v nabídce.
To znamená, že v nejbližších letech se nedočkáme žádného modelu s jedním párem dveří. Až za čtyři roky se tak možná objeví něco, co by mohlo potěšit nejedno srdce pravého Volvaře.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?