který má nahradit současný model XG, bude představen během oficiální tiskové konference firmy Hyundai na Ženevském autosalónu.
Nové XG
Tento nový sedan odráží evropský styl nedávno přestaveného modelu Sonata. Je poháněn novým benzínovým motorem V6 o obsahu 3,3 litru, který bude časem doplněn dieselovým motorem o objemu 2,2 litru vybaveným technologií common rail. Co se týče velikosti, jízdních vlastností a prostoru je nové XG v situaci, kdy může ve své třídě nabídnout skutečnou alternativu k zavedeným evropským značkám.
Základní vlastnosti vozu jsou vytříbené díky snaze udržet krok s požadavky cílového trhu. Zahrnují elektronický posilovač řízení, ESP, přední a zadní boční airbagy, aktivní opěrky hlavy, sedmnáctipalcová litá kola, duální klimatizaci a luxusní interiér ve dvou barevných tónech obložený dřevem s kovovými lemy. Nové XG je mírně větší než stávající model XG díky rozvoru náprav širšímu o 30 milimetrů, což zvětšuje vnitřní prostor a zlepšuje jízdní dynamiku a stabilitu.
Během oznámení rozhodnutí vystavit tento vůz v Ženevě president Hyundai Motor Europe GmbH Kwang-Heum Um řekl: “Pro nás v Evropě je to nesmírně významný model. Nové XG nemá za cíl lámat prodejní rekordy v segmentu, ve kterém mají Evropští konkurenti většinový podíl. Tento model byl vytvořen, aby zvýšil povědomí o firmě Hyundai v segmentu, kde je postavení důležité. Má ho zvýšit tím, že zákazníci začnou vnímat prestiž, výkon, účast na trhu a hlavně kvalitu. Kromě toho, že vytvoří silné povědomí o produktech, Nové XG nás také pomůže dostat nastálo mezi první značky, které zákazníci vybírají.“ Hyundai Motor Europe očekává, že tento vůz bude na trhu od počátku letošního července. (foto nového XG zatím nebyla uvolněna).
Studie HED-1
K modelu nového XG se připojí také studie HED-1, jež je logickým rozšířením témat objevených u studie E3 (E-cubed) v roce 2004. Vůz ukazuje mnoho provokujících pohledů, které by mohly v budoucnu ovlivnit design víceúčelových vozidel orientovaných na provoz ve městě.
Hlavní designer Gregory Guillaum řekl v evropském ústředí designu v Rüsselsheimu: "Tím, že naši zákazníci žádají více flexibility a uzpůsobení životnímu stylu a také mají stále se zvyšující nároky na kvalitu a sofistikovanost, studie jako je HED-1 nám pomáhá nejen připravit se na takovéto požadavky, ale také odhadnout reakci potenciálních zákazníků. Tyto modely jako takové jsou tou nejčistší formou výzkumu designu do které se můžeme zapojit a jsou také důležitými průvodci pro nastávající inovace produktů."
Text a foto: Hyundai