Dosti kuriozní krádež se stala minulý týden v Nizozemsku. Obětí se stal nový VW Polo, který se během jedné noci změnil na očesaný vrak. Stávají se ze současných zlodějů šikovní automechanici?
Když se podíváte na přiložené fotky, tak vám hned dojde, že tohle není obyčejná krádež. Během pár hodin totiž Polo přišlo o všechna kola, oba nárazníky, kapotu a přední blatníky. Při bližším pohledu pak chybí i přední světla nebo zadní logo, v němž je umístěna couvací kamera a nejde o zrovna levný prvel výbavy.
A mysleli jste si, že se zloději nevloupali do kabiny? Samozřejmě, že ano, takže i z ní zmizely věci jako airbagy a rádio s navigací. Docela dobře pak člověk nechápe, jak se tohle může stát. I skupina zlodějů by takový počet dílů neměla sundaný během minuty a určitě to musel vidět někdo z okolí. Vůz parkoval na běžném parkovišti a rozhodně nebyl někde sám opuštěný.
Společně s tím nastává otázka, která se týká šikovnosti zlodějů. Jak to tak vypadá, zloději na tomhle případě ukázali, jak je lehké rozebrat rychle a pečlivě nové Polo. Přitom pokud někdo z vás pracuje jako automechanik, tak musí uznat, takové množství dílů muselo dát celkem práci sundat.
Ještě horší by pak bylo, pokud by se jednalo o postupný začínající trend. kdy se auta nebudou krást celá, nýbrž si z nich nenechavci vezmou jen to, co potřebují.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.