Audi představuje model RS 4

ar1, 25. února 2005, 11:37 Google+

Příjemně pálivé koření nabízí nyní k dochucení svého modelového menu automobilka Audi:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RS 4

RS 4 | foto: Audi ČR

Sdílejte článek

V jejím portfoliu se objevuje nový model Audi RS 4, který kombinuje komfort a prestiž, vlastní všem modelům značky Audi, s dynamikou ryze sportovních vozů. To je zásluha především pohonné jednotky – vidlicového zážehového osmiválce FSI V8, který ze zdvihového objemu 4163 cm3 dává při otáčkách 8250 min-1 výkon 420 k. Vidlicový osmiválec je vybavený inovativní technologií přímého vstřikování benzinu do válců FSI. Dalším hi-tech prvkem nového Audi RS 4, který automobilka Audi dosud nepoužila, je unikátní stálý pohon všech kol quattro se systémem asymetrického, dynamicky regulovatelného přenosu točivého momentu.

Motor 4.2 V8 FSI, jehož litrový výkon přes 100 k/l je v segmentu produkčních limuzín ojedinělý, se chlubí mohutným točivým momentem až 430 Nm při 5500 min-1, přičemž už od otáček 2250 min-1 (a na druhé straně až do 7600 min-1) má řidič k dispozici více než 90 procent jeho maximální hodnoty. Vysoký točivý moment a plochá křivka jeho průběhu jsou základem k vynikající dynamice: Více než čtyři stovky koní, ukrytých v motoru 4.2 V8 FSI, dokážou nové Audi RS 4 rozjet z klidu na 100 km/h během 4,8 s, za 16,6 s od startu překročí vůz rychlost 200 km/h a jen o několik sekund později jeho rozlet zastaví ve 250 km/h elektronický omezovač.

Na výborné dynamice Audi RS 4 má velkou zásluhu také nízká hmotnost vozu - díky masivnímu využití lehkých a pevných materiálů, především hliníku, ze kterého jsou např.: vyrobeny nejenom komponenty zavěšení kol a podvozku, ale třeba i přední blatníky a kapota motoru, je nové Audi RS 4 pozoruhodně lehké - výkonovou hmotností jen 3,93 kg/k se vyrovná nejlepším ryze sportovním vozům.

O dokonalou trakci se stará nejmodernější systém stálého pohonu všech kol quattro – v roce, kdy quattro slaví 25 let existence, přichází Audi s modelem, jehož stálý pohon všech kol je doplněn o systém asymetrické dynamické regulace přenášeného točivého momentu, přičemž srdcem systému quattro je tradičně samosvorný centrální diferenciál Torsen. Stálý pohon všech kol quattro spolu se špičkovým zavěšením kol a systémem DRC (Dynamic Ride Control) jsou zárukou skutečně excelentních jízdních vlastností – bez nadsázky platí, že v podmínkách, kde jiné systémy končí na limitu svých možností, Audi quattro stále nabízí dokonalou trakci.

Nové Audi RS 4 je vybaveno bohatě dimenzovaným brzdovým systémem, vpředu jsou vnitřně chlazené kotoučové brzdy s příčně odvrtávanými vrtanými disky o průměru 365 mm, disky zadních kol mají průměr 324 mm. O dostatečné chlazení brzd se stará pečlivě navržený systém přivádějící k brzdám chladný vzduch, specialitou jsou unikátní vzduchové trysky pod podlahou vozu. Do brzdového okruhu vozu je zařazený nejmodernější protiblokovací systém ESP, který je naladěný tak, aby co nejméně omezoval sportovně založené řidiče. Práh citlivosti systému ESP je proto záměrně posunutý o něco dále a intervence ESP je omezena na skutečně co nejkratší dobu. Zvláštností brzdového systému je program, který při jízdě za deště občas lehce přitiskne destičky ke kotoučům a takto je osuší, aby brzdy byly kdykoli připraveny maximálně efektivně zpomalit jízdu.

Jakkoli se Audi RS 4 svým designem hrdě hlásí k příslušnosti do „čtvrté“ modelové řady značky Audi, v řadě stylistických detailů se od Audi A4 odlišuje. Přídi dominuje mohutná jednodílná maska chladiče, která má však unikátní „diamantovou“ strukturu, v bocích spodní části předního nárazníku jsou umístěny otvory pro přívod chladicího vzduchu k brzdám. Záď zdobí decentní spojler na víku zavazadlového prostoru a dvojitá koncovka výfuku. Dobře patrná je i nižší světlá výška vozu - Audi RS 4 má o 30 mm snížené zavěšení kol, pocit stability umocňuje i rozšířený rozchod kol, vyvinutých speciálně pro model RS 4.

Interiér Audi RS 4 nese zřetelně sportovní náboj – anatomicky tvarovaná sedadla s vysokým opěradlem a sedáky, jejichž tuhost a tvar lze ovlivňovat dofukováním integrovaného vzduchového polštáře, dokonale podpírají tělo i při velmi dynamické jízdě. Vyznění interiéru dotváří sportovní volant, velké tlačítko ve středové konzoli, kterým se spouští motor a hliníkové pedály. Zvláštností vozu je tlačítko ve volantu, jimž může řidič navolit ještě sportovnější charakteristiku motoru, který potom ještě bezprostředněji a „ostřeji“ reaguje na pedál plynu.

I přes zřetelně sportovní charakter nabízí Audi RS 4 cestovní komfort, funkčnost a bezpečnost jako nejlepší cestovní limuzíny. Do standardní výbavy vozu patří např. automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních a zadních oken, akustický parkovací systém se senzory v předním i zadním nárazníku, hi-fi autorádio Concert, sportovní zavěšení s adaptivními tlumiči DRC. Za příplatek mohou zákazníci své modely Audi RS 4 vybavit např. navigačním systémem nebo adaptivní světlomety, které se natáčejí do zatáček spolu s řízením.

Text a foto: Audi CR
Vytisknout

Diskuze: Audi představuje model RS 4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Rio

Nové Rio se představí v Ženevě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud