Není to zas tak dávno, co německá automobilka Audi uvedla na trh nový model SQ7 s naftovým motorem 4,0 V8. Ten nabízí výkon 435 koní, točivý moment až 900 Nm a dnes se můžete podívat, jak jde tomuhle obřímu SUV sprint z 0 na 250 km/h.
Už základní hodnota zrychlení z nuly na stovku za 4,8 sekundy jasně dává najevo, že tohle auto nebude patřit mezi šneky. V přiloženém videu je pak vidět velmi efektní zrychlení, kdy se ručička rychloměru pohybuje vážně rychle.
Díky ostrému tempu pak takí vidíme, že řidič během chvíle vystřelil průměrnou spotřebu skoro k 15litrům. Není se však čemu divit, skoro dvoutunové SUV je potřeba nějak rozpohybovat a údajem zrychlení z nuly na stovku za sebou nechává i některé ostré hotchatche s výkonem okolo 300 koní a mnohem nižší váhou.
Pro lepší jízdní vlastnosti je podvozek SQ7 už v základu osazen vzduchovým odpružením, adaptivními tlumiči, voličem jízdních režimů Audi drive select a hliníkovými rameny zavěšení. Na přání budou dodávány prvky výbavy jako je sportovní diferenciál, elektromechanická aktivní stabilizace náklonu karosérie anebo aktivní řízení všech kol.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.