Na letošním ročníku autosalonu v Ženevě se ukázal velký Volkswagen Phideon. Ten se má prodávat výhradně v Číně, jenže nyní byl jeden exemplář přistižen v Hamburku.
Koncern přitom tvrdí, že Phideon zůstane vyhrazen pouze pro trh v Číně. Otázkou tak zůstává, proč se před pár dny projížděl v Hamburku stříbrný exemplář na německých značkách. Plánuje snad výrobce tajné uvedení na evropský trh, nebo ho jen testuje v rámci klasických dolaďovacích jízd?
Na tuhle otázku nikdo z vedení VW neodpověděl, což dává do všeho jistý závan spekulací. Prozatím je totiž jisté jen to, že evropský trh se dočká velkého sedanu až za dva roky. Ten bude nástupcem současného Phaetonu a měl by být nabízen jak s klasickým spalovacím motorem, tak i jako plug-in hybrid.
Jeho výroba pak má probíhat opět v továrně v Drážďanech, kde se produkovala i již nevyráběná druhá generace Phaetonu. Ta ovšem moc prodejních úspěchů nepobrala a konkurenci v podobě Audi, Mercedes-Benz a BMW moc nestačila.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.