Na letošním ročníku autosalonu v Ženevě se ukázal velký Volkswagen Phideon. Ten se má prodávat výhradně v Číně, jenže nyní byl jeden exemplář přistižen v Hamburku.
Koncern přitom tvrdí, že Phideon zůstane vyhrazen pouze pro trh v Číně. Otázkou tak zůstává, proč se před pár dny projížděl v Hamburku stříbrný exemplář na německých značkách. Plánuje snad výrobce tajné uvedení na evropský trh, nebo ho jen testuje v rámci klasických dolaďovacích jízd?
Na tuhle otázku nikdo z vedení VW neodpověděl, což dává do všeho jistý závan spekulací. Prozatím je totiž jisté jen to, že evropský trh se dočká velkého sedanu až za dva roky. Ten bude nástupcem současného Phaetonu a měl by být nabízen jak s klasickým spalovacím motorem, tak i jako plug-in hybrid.
Jeho výroba pak má probíhat opět v továrně v Drážďanech, kde se produkovala i již nevyráběná druhá generace Phaetonu. Ta ovšem moc prodejních úspěchů nepobrala a konkurenci v podobě Audi, Mercedes-Benz a BMW moc nestačila.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?