Golf (opět) evropskou „jedničkou“!

ar1, 23. února 2005, 03:45 Google+

Volkswagen Golf se znovu ujímá vlády nad evropským automobilovým trhem:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf

Golf | foto: Volkswagen CR

Sdílejte článek

Vloni prodaných 569 000 vozů jej vyneslo bezpečně na pozici nejžádanějšího vozu na automobilovém trhu Evropy, nejbližší rival za ním zaostal o výrazných 72 tisíc prodaných vozů!

K pozici evropské „jedničky“ vynesly Golf skvělé výsledky ze všech lokálních trhů – v „domácím“ Německu je Golf nejpopulárnějším automobilem už dlouhé desítky let. Vloni se v Německu prodalo
226 500 Golfů, což představuje tržní podíl v daném segmentu
přes 27 procent. V praxi to tedy znamená, že každý čtvrtý v Německu prodaný vůz této třídy byl Volkswagen Golf.

Golf páté generace se výborně „rozjel“ i na českém trhu, kam byl uveden koncem února loňského roku. I přes hendikep absence v prvních dvou měsících roku 2004 dokázal Golf nakonec do konce loňského roku pokořit hranici třech tisíc prodaných vozů a stal se tak vůbec nejprodávanějším importovaným automobilem českého trhu.

„Do roku 2005 vstupuje Golf na vrcholu sil a jeho růstový potenciál přitom není ani zdaleka vyčerpán,“ říká David Liška, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group s.r.o. „Po nedávném uvedení plnopohonových verzí 4Motion je už doslova na startovní čáře připravený dravý Golf GTI, nejvýkonnější představitel celé modelové řady!“

Novému modelu Golf se tedy podařilo navázat na výborné výsledky svého předchůdce – Golf čtvrté generace si držel pozici nejprodávanějšího vozu Evropy až do roku 2001. V následujících dvou letech ji sice musel přepustit konkurenci, ale s nástupem modelu páté generace je titul už opět pevně v rukou tohoto extrémně populárního kompaktu.

Jedním z trumfů Golfu nové generace je jeho velmi bohatá bezpečnostní výbava. Každý vůz má kromě šesti airbagů a protiblokovacího systému brzd ABS také pět opěrek hlav (přední sedadla mají aktivní opěrky hlav), tříbodové bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel, nově řešený bezpečnostní sloupek volantu, bezpečnostní uchycení pedálů, dvoustupňový posilovač brzd a „inteligentní“ elektromechanický posilovač řízení EPS, který respektuje styl jízdy řidiče. Vynikající ochranné vlastnosti potvrdil Golf páté generace i při náročných testech programu Euro NCAP, ve kterých získal nejlepší hodnocení v celé své třídě. Za příplatek (verze 4Motion standardně) může být Golf vybaven také elektronickým stabilizačním systémem ESP s integrovaným brzdovým asistentem.

Široká škála doplňků, dodávaných na přání, umožňuje každému majiteli Golfu přizpůsobit svůj vůz osobitému vkusu, požadavkům a potřebám. V nabídce příplatkové výbavy se objevuje např. bezprůvanová dvouzónová automatická klimatizace Climatronic (poloautomatická klimatizace Climatic se dodává standardně), boční airbagy i u zadních sedadel (u pětidveřových modelů), dálkově ovládané nezávislé topení montované už ve výrobě, hi-fi autorádio „RCD 500“ se systémem digitálního zpracování signálu, navigační systém nebo mobilní telefon se sadou hands-free. Podle svého vkusu mohou zákazníci vybírat také z široké škály atraktivních laků a efektních litých kol rozměru 16“ a 17“.

Od poloviny února vychází importér VW společně s Volkswagen Finance (ŠkoFIN) vstříc dalším potenciálním zákazníkům na model Golf, který je možné získat již od 10% akontace. S modelem Golf tedy můžete z dealerské sítě VW odjíždět již po složení 43 990 Kč vč. DPH.

Text a foto: Volkswagen
Vytisknout

Diskuze: Golf (opět) evropskou „jedničkou“!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Roadster SL

Kleemann se inspiroval v přírodě

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud