V letošním roce, konkrétně dnes, se Praha dočká po jedenácti letech návštěvy slavného závodu GumBall 3000.
Automobilový Gumball 3000 byl založen v roce 1999 Miximillionem Cooperem. Tento „tajný“ závod plný celebrit a milionářů je každoročně vypsán na 3 000 mil (cca 4 800 km). V loňském roce vedla trasa závodu ze Stockholmu do Las Vegas.
Letos byl závod odstartován prvního května v irském Dublinu a cílem závodníků se stane rumunská Bukurešť.
Závodu se účastní boháči se svými supersporty. Na startu závodu jsme mohli spatřit několik exemplářů Lamborghini Aventador, Lamborghini Huracán, několik kusů Ferrari 458, limitované Ferrari F12tdf nebo jedinečný, na zakázku postavený stroj inspirovaný batmobilem s vidlicovým desetiválcem od Lamborghini pod kapotou.
Na tento závod se důkladně připravuje i česká policie. Ta dnes posílí hlídky na plánované trase závodu. Konkrétně se má jednat o dálnici D1 a D5. K udržení bezpečnosti na silnicích nasadí policisté do boje se závodníky i výkonné policejní Superby a Passaty.
Česká policie ví moc dobře s kým bude mít tu čest. V roce 2013 vedla část trasy závodu skrze Moravu. Zde udělili čeští policisté účastníkům nelegálního závodu na 20 pokut.
Příjezd účastníků do Prahy je očekáván mezi sedmnáctou a jednadvacátou hodinou. Zde by měla kolona strávit noc v hotelu Hilton Prague a zítra se jezdci vydají směr Maďarsko, kde se jejich zastávkou stane závodní okruh Hungaroring.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.