V letošním roce, konkrétně dnes, se Praha dočká po jedenácti letech návštěvy slavného závodu GumBall 3000.
Automobilový Gumball 3000 byl založen v roce 1999 Miximillionem Cooperem. Tento „tajný“ závod plný celebrit a milionářů je každoročně vypsán na 3 000 mil (cca 4 800 km). V loňském roce vedla trasa závodu ze Stockholmu do Las Vegas.
Letos byl závod odstartován prvního května v irském Dublinu a cílem závodníků se stane rumunská Bukurešť.
Závodu se účastní boháči se svými supersporty. Na startu závodu jsme mohli spatřit několik exemplářů Lamborghini Aventador, Lamborghini Huracán, několik kusů Ferrari 458, limitované Ferrari F12tdf nebo jedinečný, na zakázku postavený stroj inspirovaný batmobilem s vidlicovým desetiválcem od Lamborghini pod kapotou.
Na tento závod se důkladně připravuje i česká policie. Ta dnes posílí hlídky na plánované trase závodu. Konkrétně se má jednat o dálnici D1 a D5. K udržení bezpečnosti na silnicích nasadí policisté do boje se závodníky i výkonné policejní Superby a Passaty.
Česká policie ví moc dobře s kým bude mít tu čest. V roce 2013 vedla část trasy závodu skrze Moravu. Zde udělili čeští policisté účastníkům nelegálního závodu na 20 pokut.
Příjezd účastníků do Prahy je očekáván mezi sedmnáctou a jednadvacátou hodinou. Zde by měla kolona strávit noc v hotelu Hilton Prague a zítra se jezdci vydají směr Maďarsko, kde se jejich zastávkou stane závodní okruh Hungaroring.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?