Středně velký sedan od Opelu se jménem Insignia je tady s námi v aktuální generaci už osm let. Pojďme se podívat, jak by mohl vypadat jeho nástupce.
Ačkoliv tenhle sedan prodejně ztrácí na své další konkurenty, firma Opel chystá i tak příchod další generace. Ten by se měl uskutečnit na příštím březnovém autosalonu v Ženevě, následný prodej by se měl spustit až ke konci příštího roku.
Nejpodstatnější novinkou se u Insignie stane úbytek na váze, konkrétně se hovoří o snížení hmotnosti až o 200 kg. Do délky má nová Insignie narůst o 15 centimetrů do délky, její rozvor se prodlouží o devět milimetrů. To zaručí, že se v kabině budeme cítit o dost pohodlněji a prostorněji.
Jak to tak bývá, pod kapotou novinky nečekejme žádné velkoobjemové motorizace. Módním trendem je downsizing a z toho důvodu se základní verze bude prodávat s litrovým benzinovým tříválcem. A my si tak říkáme, kde je ta doba, kdy Opel nabízel model Omega, který nabídl i pořádný šestiválec a o litrovém motoru tehdy nikdo ani neuvažoval.
O podobě příští generace Opelu Insignia nás informuje umělec Remco Meulendijk alias RM Design. Tomu jako základ při tvorbě posloužil koncept Monza z roku 2013 a o výsledku se přesvědčte sami. Nám se digitální návrh podoby celkem zamlouvá.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.