Středně velký sedan od Opelu se jménem Insignia je tady s námi v aktuální generaci už osm let. Pojďme se podívat, jak by mohl vypadat jeho nástupce.
Ačkoliv tenhle sedan prodejně ztrácí na své další konkurenty, firma Opel chystá i tak příchod další generace. Ten by se měl uskutečnit na příštím březnovém autosalonu v Ženevě, následný prodej by se měl spustit až ke konci příštího roku.
Nejpodstatnější novinkou se u Insignie stane úbytek na váze, konkrétně se hovoří o snížení hmotnosti až o 200 kg. Do délky má nová Insignie narůst o 15 centimetrů do délky, její rozvor se prodlouží o devět milimetrů. To zaručí, že se v kabině budeme cítit o dost pohodlněji a prostorněji.
Jak to tak bývá, pod kapotou novinky nečekejme žádné velkoobjemové motorizace. Módním trendem je downsizing a z toho důvodu se základní verze bude prodávat s litrovým benzinovým tříválcem. A my si tak říkáme, kde je ta doba, kdy Opel nabízel model Omega, který nabídl i pořádný šestiválec a o litrovém motoru tehdy nikdo ani neuvažoval.
O podobě příští generace Opelu Insignia nás informuje umělec Remco Meulendijk alias RM Design. Tomu jako základ při tvorbě posloužil koncept Monza z roku 2013 a o výsledku se přesvědčte sami. Nám se digitální návrh podoby celkem zamlouvá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?