Středně velký sedan od Opelu se jménem Insignia je tady s námi v aktuální generaci už osm let. Pojďme se podívat, jak by mohl vypadat jeho nástupce.
Ačkoliv tenhle sedan prodejně ztrácí na své další konkurenty, firma Opel chystá i tak příchod další generace. Ten by se měl uskutečnit na příštím březnovém autosalonu v Ženevě, následný prodej by se měl spustit až ke konci příštího roku.
Nejpodstatnější novinkou se u Insignie stane úbytek na váze, konkrétně se hovoří o snížení hmotnosti až o 200 kg. Do délky má nová Insignie narůst o 15 centimetrů do délky, její rozvor se prodlouží o devět milimetrů. To zaručí, že se v kabině budeme cítit o dost pohodlněji a prostorněji.
Jak to tak bývá, pod kapotou novinky nečekejme žádné velkoobjemové motorizace. Módním trendem je downsizing a z toho důvodu se základní verze bude prodávat s litrovým benzinovým tříválcem. A my si tak říkáme, kde je ta doba, kdy Opel nabízel model Omega, který nabídl i pořádný šestiválec a o litrovém motoru tehdy nikdo ani neuvažoval.
O podobě příští generace Opelu Insignia nás informuje umělec Remco Meulendijk alias RM Design. Tomu jako základ při tvorbě posloužil koncept Monza z roku 2013 a o výsledku se přesvědčte sami. Nám se digitální návrh podoby celkem zamlouvá.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?