Dnes a denně se setkáváme s úžasnými nálezy starých aut, která byla roky ve stodole a jako zázrakem jim téměř nic není. Skoro stejně tak často ale narazíte na totální vrak, jehož hodnotu dokáže ocenit snad už jen vrakoviště. A že to jsou často vzácné kousky. Jenomže jejich záchrana je velice nákladná a tyto investice si mohou dovolit jen velké automobilky.
Případů, kdy se z totálního vraku stane opět naleštěné a pojízdné auto, je minimum. O to více musí petrolheadovo srdce zaplesat nad prácí divize Porsche Classic, zabývající se vším možným i nemožným okolo starých modelů Porsche. Celý příběh se točí kolem 911 2.5 S/T z roku 1972, jejíž nález německé automobilce před pár lety oznámil sběratel z USA.
Vůz byl ale prakticky na odpis, chyběly mu díly karosérie, interiéru a skrz na skrz ho prolezla rez. To by to ale nesměl být vítěz čtyřiadvacetihodinovky Le Mans z roku 1972 s číslem 41, přičemž originálních závodních 911 2.5 S/T existuje jen čtyřiadvacet. Porsche tak bylo převezeno k expertům do Německa, kteří na něm dva roky pracovali. A výsledek dokáže vyrazit dech téměř každému. Konec konců se podívejte do galerie nebo si zajeďte do Essenu, kde je auto na výstavě Techno Classica k vidění. Rozhodně to stojí za to!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?