Ford Focus sedan také do Ženevy

ar1, 15. února 2005, 12:55 Google+

Druhá generace Fordu Focus se v Ženevě představí také s tříprostorovou karosérií. Od Focusu kombi se prakticky liší jen zádí. Ve svém segmentu bude soupeřit zejména s novou Borou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus

Focus | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Novinka byla prvními fotografiemi představena již v průběhu loňského roku. Nový sedan bude nabízet objem zavazadlového prostoru o hodnotě 526 litrů. Vstupní otvor, po odklopení víka kufru má rozměr 1 020 mm a šířka mezi podběhy je 1 048 mm. Do nového modelu můžete uložit dlouhé předměty až 1 058 mm, tím se úložný prostor prakticky zvětšil od předchozí generace o 54 mm.

Sedan má přední část téměř identickou s už dobře známými modely řady Focus, designérům se podařilo vtělit ducha „rychlé“ siluety hatchbacků i do klasické architektury tříprostorové limuzíny. Plynulé linie se táhnou od masky chladiče přes kapotu motoru až do výrazně skloněného A-sloupku karoserie, velká prosklená plocha boků je jedním z typických rysů designu řady Focus. Malé okénko zcela vzadu doplňuje elegantní boční grafiku klasické limuzíny.

Výrazná záď čtyřdveřového Focusu dává okamžitě najevo, že jednou z velkých předností tohoto modelu bude objemný zavazadlový prostor. Víko zavazadelníku se odjišťuje elektrickým mikrospínačem, k otevření stačí jen lehké zmáčknutí rozměrného spínače.

Variabilitu využití vnitřního prostoru sedanu zvyšují i zadní sklopná sedadla dělaná v poměru 60:40. Nový čtyřdveřový Ford Focus dokáže nyní převézt štíhlé předměty dlouhé až 1659 mm, což je o 180 mm více než v případě předchozího provedení.

Nový sedan řady Ford Focus vznikal v Evropě, odkud pochází jeho design, konstrukce i technologie, hraje však velmi důležitou roli ve strategických plánech značky Ford týkajících se dalšího posilování přítomnosti na nejrychleji sílících trzích Číny a asijsko-pacifické oblasti. Právě v těchto teritoriích jsou čtyřdveřové sedany střední třídy mimořádně populární a tvoří pilíř automobilového trhu.

„Modely vyvinuté v rámci Ford of Europe hrají klíčovou roli při úspěšné expanzi na trhy zemí Asie a Afriky,“ vysvětluje Lewis Booth. „Našim záměrem je výrazně posílit své pozice na těchto trzích a nový čtyřdveřový Focus nám tyto cíle velmi přiblíží.“

Zdroj a foto: Ford
Vytisknout

Diskuze: Ford Focus sedan také do Ženevy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Magentis

Limitovaná série Kia Advantage

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud