Ford Focus sedan také do Ženevy

ar1, 15. února 2005, 12:55 Google+

Druhá generace Fordu Focus se v Ženevě představí také s tříprostorovou karosérií. Od Focusu kombi se prakticky liší jen zádí. Ve svém segmentu bude soupeřit zejména s novou Borou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus

Focus | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Novinka byla prvními fotografiemi představena již v průběhu loňského roku. Nový sedan bude nabízet objem zavazadlového prostoru o hodnotě 526 litrů. Vstupní otvor, po odklopení víka kufru má rozměr 1 020 mm a šířka mezi podběhy je 1 048 mm. Do nového modelu můžete uložit dlouhé předměty až 1 058 mm, tím se úložný prostor prakticky zvětšil od předchozí generace o 54 mm.

Sedan má přední část téměř identickou s už dobře známými modely řady Focus, designérům se podařilo vtělit ducha „rychlé“ siluety hatchbacků i do klasické architektury tříprostorové limuzíny. Plynulé linie se táhnou od masky chladiče přes kapotu motoru až do výrazně skloněného A-sloupku karoserie, velká prosklená plocha boků je jedním z typických rysů designu řady Focus. Malé okénko zcela vzadu doplňuje elegantní boční grafiku klasické limuzíny.

Výrazná záď čtyřdveřového Focusu dává okamžitě najevo, že jednou z velkých předností tohoto modelu bude objemný zavazadlový prostor. Víko zavazadelníku se odjišťuje elektrickým mikrospínačem, k otevření stačí jen lehké zmáčknutí rozměrného spínače.

Variabilitu využití vnitřního prostoru sedanu zvyšují i zadní sklopná sedadla dělaná v poměru 60:40. Nový čtyřdveřový Ford Focus dokáže nyní převézt štíhlé předměty dlouhé až 1659 mm, což je o 180 mm více než v případě předchozího provedení.

Nový sedan řady Ford Focus vznikal v Evropě, odkud pochází jeho design, konstrukce i technologie, hraje však velmi důležitou roli ve strategických plánech značky Ford týkajících se dalšího posilování přítomnosti na nejrychleji sílících trzích Číny a asijsko-pacifické oblasti. Právě v těchto teritoriích jsou čtyřdveřové sedany střední třídy mimořádně populární a tvoří pilíř automobilového trhu.

„Modely vyvinuté v rámci Ford of Europe hrají klíčovou roli při úspěšné expanzi na trhy zemí Asie a Afriky,“ vysvětluje Lewis Booth. „Našim záměrem je výrazně posílit své pozice na těchto trzích a nový čtyřdveřový Focus nám tyto cíle velmi přiblíží.“

Zdroj a foto: Ford
Vytisknout

Diskuze: Ford Focus sedan také do Ženevy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Magentis

Limitovaná série Kia Advantage

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud