Mercedes-Benz třídy B: Bratr malého Áčka

ar1, 14. února 2005, 14:25 Google+

Nový a větší bráška malého Áčka využívá stejnou techniku a agregáty, cestujícím však poskytne více prostoru a komfortu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Třída B

Třída B | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Jde hlavně o větší zavazadlový prostor. Jde prakticky o první skutečné MPV Mercedesu, pokud nebereme v úvahu starší Verso. Hrdě se bude moct zařadit mezi své soky, jimiž bezesporu jsou Opel Zafira, Renault Scénic a nebo nový Volkswagen Golf Plus.

Oproti studii, která byla prezentována dříve (jde o CST Vision B), je nové Béčko více zaměřené na rodinu, jenž pojme mimo pěti cestujících také velké množství zavazadel. Co se týče zpracování, jde o jakési upravené loňské Áčko, protože z něj prakticky vychází. Jeho délka 4,27m je o 43 cm delší než třída A a rozvor je delší o 21 cm. Zavazadlový prostor má senzačních 544 litrů. Dno je dvojité a je možné jej přepažit ještě přepážkami na více částí. PO odejmutí zadních sedadel a sedadla spolujezdce (to jen za příplatek) se zavazadlový prostor zvětší na úctyhodných 2 245 litrů. Jen pro srovnání, Áčko má zavazadlový prostor jen 435 litrů.

Interiérová výbava je také povedená. Najdeme zde dvoustupňové přední airbagy, boční airbagy, přitahovače a omezovače tahu pásů, aktivní opěrky hlavy a uchycení pro dětské sedačky Isofix. Ve standardu také najdeme ESP, jenž spolupracuje s elektromechanickým posilovačem řízení a dle situace upravuje také účinek serva, aby měl řidič snazší práci za volantem. ESP má rovněž vliv při brždění, kdy jsou jednotlivá kola na povrchu s jinou přilnavostí. V autě nechybí multifunkční volant, klimatizace, loketní opěrka, kontrola tlaku v pneumatikách nebo elektrické ovládání oken. Za příplatek lze pořídit bi-xenonová světla nebo panoramatickou střechu.

Pod kapotou nového Béčka lze najít čtyři benzínové a dva naftové agregáty. Nejvýkonnějším motorem je B200 turbo, jenž má výkon 142 kW. S ním Béčko zvládne rozjetí z 0-100 km za 7,6 sekundy a maximální rychlost dosáhne 225 km/h. Oba naftové motory lze doplnit za příplatek filtrem pevných částic. Splňují také normu Euro 4. Nejslabší motor je B150.

Na německém trhu se nová třída B objeví v polovině letošního roku. Těšme se na ní...

Foto: DaimlerChrysler
Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz třídy B: Bratr malého Áčka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Q7

Audi Q7: Nové SUV skupiny VW Group

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud