Jde hlavně o větší zavazadlový prostor. Jde prakticky o první skutečné MPV Mercedesu, pokud nebereme v úvahu starší Verso. Hrdě se bude moct zařadit mezi své soky, jimiž bezesporu jsou Opel Zafira, Renault Scénic a nebo nový Volkswagen Golf Plus.
Oproti studii, která byla prezentována dříve (jde o CST Vision B), je nové Béčko více zaměřené na rodinu, jenž pojme mimo pěti cestujících také velké množství zavazadel. Co se týče zpracování, jde o jakési upravené loňské Áčko, protože z něj prakticky vychází. Jeho délka 4,27m je o 43 cm delší než třída A a rozvor je delší o 21 cm. Zavazadlový prostor má senzačních 544 litrů. Dno je dvojité a je možné jej přepažit ještě přepážkami na více částí. PO odejmutí zadních sedadel a sedadla spolujezdce (to jen za příplatek) se zavazadlový prostor zvětší na úctyhodných 2 245 litrů. Jen pro srovnání, Áčko má zavazadlový prostor jen 435 litrů.
Interiérová výbava je také povedená. Najdeme zde dvoustupňové přední airbagy, boční airbagy, přitahovače a omezovače tahu pásů, aktivní opěrky hlavy a uchycení pro dětské sedačky Isofix. Ve standardu také najdeme ESP, jenž spolupracuje s elektromechanickým posilovačem řízení a dle situace upravuje také účinek serva, aby měl řidič snazší práci za volantem. ESP má rovněž vliv při brždění, kdy jsou jednotlivá kola na povrchu s jinou přilnavostí. V autě nechybí multifunkční volant, klimatizace, loketní opěrka, kontrola tlaku v pneumatikách nebo elektrické ovládání oken. Za příplatek lze pořídit bi-xenonová světla nebo panoramatickou střechu.
Pod kapotou nového Béčka lze najít čtyři benzínové a dva naftové agregáty. Nejvýkonnějším motorem je B200 turbo, jenž má výkon 142 kW. S ním Béčko zvládne rozjetí z 0-100 km za 7,6 sekundy a maximální rychlost dosáhne 225 km/h. Oba naftové motory lze doplnit za příplatek filtrem pevných částic. Splňují také normu Euro 4. Nejslabší motor je B150.
Na německém trhu se nová třída B objeví v polovině letošního roku. Těšme se na ní...
Foto: DaimlerChrysler