Mercedes-Benz třídy B: Bratr malého Áčka

ar1, 14. února 2005, 14:25 Google+

Nový a větší bráška malého Áčka využívá stejnou techniku a agregáty, cestujícím však poskytne více prostoru a komfortu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Třída B

Třída B | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Jde hlavně o větší zavazadlový prostor. Jde prakticky o první skutečné MPV Mercedesu, pokud nebereme v úvahu starší Verso. Hrdě se bude moct zařadit mezi své soky, jimiž bezesporu jsou Opel Zafira, Renault Scénic a nebo nový Volkswagen Golf Plus.

Oproti studii, která byla prezentována dříve (jde o CST Vision B), je nové Béčko více zaměřené na rodinu, jenž pojme mimo pěti cestujících také velké množství zavazadel. Co se týče zpracování, jde o jakési upravené loňské Áčko, protože z něj prakticky vychází. Jeho délka 4,27m je o 43 cm delší než třída A a rozvor je delší o 21 cm. Zavazadlový prostor má senzačních 544 litrů. Dno je dvojité a je možné jej přepažit ještě přepážkami na více částí. PO odejmutí zadních sedadel a sedadla spolujezdce (to jen za příplatek) se zavazadlový prostor zvětší na úctyhodných 2 245 litrů. Jen pro srovnání, Áčko má zavazadlový prostor jen 435 litrů.

Interiérová výbava je také povedená. Najdeme zde dvoustupňové přední airbagy, boční airbagy, přitahovače a omezovače tahu pásů, aktivní opěrky hlavy a uchycení pro dětské sedačky Isofix. Ve standardu také najdeme ESP, jenž spolupracuje s elektromechanickým posilovačem řízení a dle situace upravuje také účinek serva, aby měl řidič snazší práci za volantem. ESP má rovněž vliv při brždění, kdy jsou jednotlivá kola na povrchu s jinou přilnavostí. V autě nechybí multifunkční volant, klimatizace, loketní opěrka, kontrola tlaku v pneumatikách nebo elektrické ovládání oken. Za příplatek lze pořídit bi-xenonová světla nebo panoramatickou střechu.

Pod kapotou nového Béčka lze najít čtyři benzínové a dva naftové agregáty. Nejvýkonnějším motorem je B200 turbo, jenž má výkon 142 kW. S ním Béčko zvládne rozjetí z 0-100 km za 7,6 sekundy a maximální rychlost dosáhne 225 km/h. Oba naftové motory lze doplnit za příplatek filtrem pevných částic. Splňují také normu Euro 4. Nejslabší motor je B150.

Na německém trhu se nová třída B objeví v polovině letošního roku. Těšme se na ní...

Foto: DaimlerChrysler
Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz třídy B: Bratr malého Áčka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Q7

Audi Q7: Nové SUV skupiny VW Group

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud