Britský tištěný magazín Top Gear zveřejnil na svém internetovém účtě na youtube srovnání třech sportovních SUV. Reakce veřejnosti ale nejsou takové, jak by jste čekali.
Na videu můžete vidět srovnání těch nejsilnějších SUV současnosti. Vedle sebe se postavili vozy Jeep Grand Cherokee SRT, Porsche Cayenne Turbo S a Range Rover Sport SVR. V případě přítomnosti plánované silnější verze Grandu Cherokee Trackhawk a vozu Bentley Bentayga by ale tohle video dopadlo jinak.
Kdo myslíte, že bude lepší? Američan s 6,5litrovým motorem, zběsilý pětilitrový Brit a nebo ostrý a zároveň z celé trojice nejdražší Němec? O tom, jak to dopadlo, se přesvědčíte po shlédnutí snímku. Reakce diskutérů pod videem pak jsou plné kritiky a palců dolu, takže je otázka, co se jim na videu nelíbí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.