Na trh do Severní Ameriky se možná vrátí francouzský Peugeot a s ním i Citroën a DS. Zvažuje to koncern PSA.
Auta prvních dvou výrobců se přitom přestala v USA prodávat již dávno. V roce 1974 ukončil nabídku modelů Citroën a v půli 90.let i Peugeot. K celé věci se vyjádřil i současný generální ředitel koncernu Carlos Tavares, který prozradil, že více informací se dozvíme 5. dubna.
Ten řekl pro německý server Automobilwoche.de, že návrat značek Citroën a Peugeot do Severní Ameriky nebude snadný. Chybí totiž dostatečná distribuční síť a výrobní zázemí. Zároveň není na celém uzemí USA jediná továrna PSA, takže by vozy musely být dováženy, což by se projevilo na konečné ceně.
To samé se týká i třetí značky DS, která je luxusní odnoží Citroënu. Vozy DS se zatím prodávají jen na trzích v Evropě a Číně, jenže postupem času se chce tato značka významně prosadit i na severoamerický trh. Generální ředitelka Citroënu Linda Jacksonová si přeje větší dosah značky v USA, což by se mohlo s troškou štěstí podařit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.