Nejúspěšnější řada 7 v historii firmy BMW bude od jara 2005 opět nastavovat měřítka v luxusní třídě. Znatelně vyšší jízdní výkony při konstantní, z části dokonce nižší spotřebě, optimalizace v oblasti podvozku, ovládacího systému iDrive a výbavy znovu dokládají vůdčí ambice BMW řady 7. Díky jemnému doladění designu se nová jízdní dynamičnost a sportovní vlastnosti projeví také na vnějším image. Nezaměnitelný vzhled i nadále dodává BMW řady 7 elegantní a charismatický charakter.
Podstatné zvýšení jízdní dynamiky a sportovních vlastností, další vylepšení luxusu a vzhledu:
• Pět ze šesti variant motorů je nových
• Větší jízdní výkony při stejné, respektive klesající spotřebě
• Optimalizace v oblasti podvozku
• Jemné doladění designu
• Optimalizace ovládacího systému iDrive
• Nové výbavy
Pět ze šesti variant motorů bylo nově vytvořeno nebo důkladně přepracováno.
S výjimkou špičkové pohonné jednotky V12 v BMW 760i/Li obsahuje BMW řady 7 od jara 2005 novou paletu motorů. U modelů s osmiválcovým zážehovým motorem nahrazuje BMW 750i/Li a BMW 740i/Li dosavadní modely 745i/Li a 735i/Li. BMW 740d uvolňuje místo pro BMW 745d se zcela nově vyvinutým osmiválcovým vznětovým motorem.
Řadový vznětový šestiválcový motor BMW 730d byl důkladně přepracován. U základního modelu BMW 730i/Li se nyní používá řadový zážehový šestiválcový motor s hořčíkovo-hliníkovou sdruženou klikovou skříní známý
z modelu BMW 630i.
U všech modelů je součástí sériové výbavy šestistupňová automatická převodovka se systémem Steptronic. Všechny motory se vyznačují vysokým specifickým výkonem, širokým využitelným rozsahem otáček, vynikajícím průběhem točivého momentu, skvělou kultivovaností chodu a střídmou spotřebou.
Text a foto: BMW