Stalo se tradicí, že den před zahájením ženevského autosalonu se v Palexpu uděluje titul evropského Auta roku. Letos se vedle Audi A4, BMW řady 7, Jaguaru XE, Mazdy MX-5, Opelu Astra a Volva XC90 ankety motoristických novinářů zúčastnila také Škoda Superb, větší úspěch však nezaznamenala.
Porota složená z osmapadesáti motoristických novinářů z dvaadvaceti evropských zemí, každý má k dispozici 25 bodů na rozdělení mezi nominovaná auta, letos označila za vítěze Opel/Vauxhall Astra. Model nižší střední třídy získal 309 bodů a pro Opel celkově páté vítězství v této prestižní anketě (před ním to byly Kadett, Omega, Insignia a Ampera). Připomeňme, že loňský ročník s velkým přehledem ovládl Volkswagen Passat.
Druhé v pořadí skončilo Volvo XC90 se ziskem 294 bodů. Pro někoho překvapením může být třetí místo Mazdy MX-5, která si odvezla 202 bodů. Dvoumístný roadster zaznamenal vysoké hodnocení u porotců z Velké Británie, naopak úplně propadl například v Německu. Pod stupni vítězů skončilo nové Audi A4 se 189 body, následované Jaguaem XE se 163 body, Škodou Superb se 147 body a BMW řady 7 se 143 body. Na ty nejlepší tak český zástupce poněkud ztratil. V porotě opět zasedal i Čech, tentokrát Jiří Duchoň z časopisu Automobil, který za vítěze označil Opel Astra, jemuž udělil šest bodů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.