Stalo se tradicí, že den před zahájením ženevského autosalonu se v Palexpu uděluje titul evropského Auta roku. Letos se vedle Audi A4, BMW řady 7, Jaguaru XE, Mazdy MX-5, Opelu Astra a Volva XC90 ankety motoristických novinářů zúčastnila také Škoda Superb, větší úspěch však nezaznamenala.
Porota složená z osmapadesáti motoristických novinářů z dvaadvaceti evropských zemí, každý má k dispozici 25 bodů na rozdělení mezi nominovaná auta, letos označila za vítěze Opel/Vauxhall Astra. Model nižší střední třídy získal 309 bodů a pro Opel celkově páté vítězství v této prestižní anketě (před ním to byly Kadett, Omega, Insignia a Ampera). Připomeňme, že loňský ročník s velkým přehledem ovládl Volkswagen Passat.
Druhé v pořadí skončilo Volvo XC90 se ziskem 294 bodů. Pro někoho překvapením může být třetí místo Mazdy MX-5, která si odvezla 202 bodů. Dvoumístný roadster zaznamenal vysoké hodnocení u porotců z Velké Británie, naopak úplně propadl například v Německu. Pod stupni vítězů skončilo nové Audi A4 se 189 body, následované Jaguaem XE se 163 body, Škodou Superb se 147 body a BMW řady 7 se 143 body. Na ty nejlepší tak český zástupce poněkud ztratil. V porotě opět zasedal i Čech, tentokrát Jiří Duchoň z časopisu Automobil, který za vítěze označil Opel Astra, jemuž udělil šest bodů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?