Italská novinka: Fiat Punto třetí generace

ar1, 8. února 2005, 17:00 Google+

Italský výrobce automobilů značky Fiat přichází na světový trh již se třetí generací oblíbeného modelu Punto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grande Punto

Grande Punto | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Design nového Fiatu dostal do rukou známý automobilový „umělec“ Giorgetto Giugiaro, který navrhnul nové Punto na stejném podvozku, na kterém přijde i nový Opel Corsa. Rozměry Punta jsou na délku 3900mm, rozvor kol 2460mm a výška 1500mm.

Třetí generace modelu Puntuje na první pohled více výrazný, než je jeho předchůdce. Předek vozu je více protáhnutý s velmi elegantním zakončením přední části karosérie, jakýmsi „čumáčkem“. Přední světlomety jsou více protáhlé a přední sloupek společně s čelním sklem je hodně skloněný. To dává novému Puntu punc dobré aerodynamiky. Třetí generace vypadá jako silný dravec a s motorem 1,6T o výkonu 180 koní je tento výrok splněn beze zbytku. Ne všechno se však změnilo. Styl vozu s krátkou zádí a světly ve sloupku zůstaly podobné jako u verze z roku 1993.

Nové Punto má na první pohled velmi velký vnitřní prostor, čemuž napomohla spolupráce s koncernem GM, jenž pro tento projekt nového „Itala“ poskytl stejný podvozek jenž bude mít i nový již zmíněný Opel Corsa.

V další fázi vývoje vozu by se na trhu měla objevit i verze cabrio s pevnou, elektroniky ovládanou střechou. Nové Punto bude snad v prodeji již letos. Nabídka motorů je už nyní docela dost bohatá a navíc v příštím roce by se měla rozšířit ještě o dieselový agregát 1,6JTD s výkony 77 a 88 kW.

A ještě přehled nabízených agregátů:

1,2 (48 kW); 1,4 (59 kW); 1,4 (74kW); 1,8 (96 kW); 1,6T (132kW); 1,3 JTD (51kW); 1,3 JTD (66kW); 1,9 JTD (88kW)

Oficiální premiéra se neuskuteční na ženevském autosalóně, ale až překvapivě na podzim ve Frankfurtu.

Foto: Fiat Group
Vytisknout

Diskuze: Italská novinka: Fiat Punto třetí generace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

CBR600RR

Hlasujte v anketě Motocykl roku 2005...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud