První zákazník by si tak nový Golf Plus mohl odvést domů již v průběhu května.
Nový Golf Plus se bude nabízet ve třech stupních výbavy: Trendline, Comfortline a Sportline, přičemž už základní model Golf Plus
Trendline 1.4/55 kW v ceně 489 900 Kč nabízí velmi bohatou standardní výbavu, ve které nechybí např. čelní, boční a hlavové airbagy, systém ABS, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, dálkově ovládané centrální zamykání, poloautomatická klimatizace Climatic, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a přední i zadní okna, posilovač Servotronic s proměnným účinkem, nastavitelný volant i sedadlo řidiče nebo kvalitní autorádio s CD přehrávačem.
Nápaditý Golf Plus může podle mínění odborníků výrazně ovlivnit situaci v segmentu kompaktních vozů nižší střední třídy. Přináší si totiž všechny ceněné přednosti, které model Golf vynesly na pozici bestselleru tuzemského trhu, především tedy špičkové jízdní vlastnosti, mimořádnou bezpečnost, stoprocentní kvalitu zpracování, vyspělé technologie…. Díky originální koncepci, charakteristické především vyšší stavbou, však Golf Plus nabídkou prostoru a flexibilitou osloví i vyznavače velkoprostorových MPV vozů. Nový Golf Plus totiž narostl do výšky až na 1,58 m, což je o 95 mm více než činí výška modelu Golf.
Velmi výrazným konstrukčním prvkem vozu Golf Plus jsou posuvná zadní sedadla, takže uživatelé mohou vždy kombinovat komfort cestování s aktuálními přepravními požadavky. Podle polohy zadních sedadel se velikost zavazadlového prostoru mění od minimálních 395 litrů až po maximálních 505 litrů, přičemž i v tomto případě stále zůstává k dispozici všech pět sedadel. Po sklopení opěradel zadních sedadel se v zadní části Golfu Plus vytvoří nákladový prostor o velikosti až 1450 litrů. Pokud vzadu cestují jenom dva pasažéři, mohou si zvýšit komfort sklopením středního dílu opěradla, které potom poslouží jako loketní opěrka, praktický stoleček, držák nápojů.
Pro nový Golf Plus budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory TDI. Základem je zážehový čtyřválec, který z objemu 1,4 l dává výkon 55 kW/75 k. Čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu oktanového čísla 95 do válců disponuje výkonem 85 kW/115 k. Dva turbodiesely TDI nabízejí výkony 77 kW/105 k a 103 kW/140 k. V průběhu příštího roku nabídku pohonných jednotek obohatí zážehové motory 1.6/75 kW (102 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesel TDI o výkonu 66 kW/90 k. Vedle manuálních pěti- a šestistupňových převodovek jsou k dispozici pro vybrané motorické verze také automatická šestistupňová převodovka tiptronic (pro zážehové motory) a dvouspojková automatická převodovka DSG (pro vznětové motory).
Pro firmy jsou připraveny také užitkové verze s možným odpočtem DPH.
Text a foto: Volkswagen CR