Saab 9-4X se představil na sklonku roku 2010 jako druhé SUV švédské automobilky. Základ v Cadillacu SRX by na první pohled hádal málokdo, pod kapotou se navíc objevily pouze šestiválce. Vůz vyčnívající z řady však ve výrobě vydržel jen necelých dvanáct měsíců. Na konci roku 2011 jej „zabil“ bankrot Saabu.
Že Vám titulek článku zní jako dokonalý protimluv? Možná než se dozvíte více podrobností. Můžeme začít hned tím, že 9-4X vznikla jen ve 457 kusech. Mnoho supersportů tak najednou vypadá docela běžně. Nabízený kousek, který aktuálně stojí v Estonsku, má navíc najeto jen 3650 kilometrů, takže je v podstatě nový. Pod kapotou je 2.8litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 300 koní v kombinaci se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol.
Výbava navíc obsahuje naprosto vše, co byste od vozu s délkou 4829 milimetrů čekali. Deset airbagů doplňují klimatizace, navigace, rádio s CD a MP3 přehrávačem, tempomat, vyhřívaná sedadla, head up displej, zábavní systém pro zadní sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kamera, xenony nebo mlhovky. Stříbrný lak karosérie ještě zvýrazňují specifická litá kola, sportovní podvozek pro změnu přináší lepší jízdní vlastnosti. Cena za tohoto krasavce je 51 540 euro (cca 1 393 000 korun). Jistě, není to málo, ale malý počet vyrobených kusů a značka Saab dávají naději na postupný nárůst hodnoty.
Pokud byste po 9-4X zatoužili, ale výše zmíněný kousek byl zkrátka příliš drahý, můžete vyrazit do Holandska. Tam stojí model s pro změnu černou karosérií a atmosférickým třílitrovým šestiválcem o výkonu 265 koní. Pohon všech kol a šestistupňový automat jsou stejné jako u estonského Saabu, téměř totožná je i výbava. Z dostupných fotek viditelně chybí jen mlhovky. Jako bonus je to potom auto zcela nové, najetých 10 kilometrů není nic. Také cena je nižší – 39 990 euro (cca 1 081 000 korun).
Dostupných je na německém portále Mobile.de celkem osm kusů Saabu 9-4X. Jeden je mimochodem v Ústí nad Orlicí, má přeplňovaný šestiválec a cenovku „jen“ 906 290 korun. Najeto má ovšem 59 tisíc kilometrů. To je ostatně důvod, proč jsme ze všech inzerátů vybrali právě tyto dva. Jedná se prakticky o nová auta, což je po více než čtyřech letech od „smrti“ původního Saabu věc nevídaná. A právě proto stojí, i přes vyšší cenu, oba kusy za pozornost. Za několik let z nich mohou být cenné relikvie automobilové historie a taková malá připomínka, že ne vždy jsme jezdili ve značkách bez historie…
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.