Saab 9-4X se představil na sklonku roku 2010 jako druhé SUV švédské automobilky. Základ v Cadillacu SRX by na první pohled hádal málokdo, pod kapotou se navíc objevily pouze šestiválce. Vůz vyčnívající z řady však ve výrobě vydržel jen necelých dvanáct měsíců. Na konci roku 2011 jej „zabil“ bankrot Saabu.
Že Vám titulek článku zní jako dokonalý protimluv? Možná než se dozvíte více podrobností. Můžeme začít hned tím, že 9-4X vznikla jen ve 457 kusech. Mnoho supersportů tak najednou vypadá docela běžně. Nabízený kousek, který aktuálně stojí v Estonsku, má navíc najeto jen 3650 kilometrů, takže je v podstatě nový. Pod kapotou je 2.8litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 300 koní v kombinaci se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol.
Výbava navíc obsahuje naprosto vše, co byste od vozu s délkou 4829 milimetrů čekali. Deset airbagů doplňují klimatizace, navigace, rádio s CD a MP3 přehrávačem, tempomat, vyhřívaná sedadla, head up displej, zábavní systém pro zadní sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kamera, xenony nebo mlhovky. Stříbrný lak karosérie ještě zvýrazňují specifická litá kola, sportovní podvozek pro změnu přináší lepší jízdní vlastnosti. Cena za tohoto krasavce je 51 540 euro (cca 1 393 000 korun). Jistě, není to málo, ale malý počet vyrobených kusů a značka Saab dávají naději na postupný nárůst hodnoty.
Pokud byste po 9-4X zatoužili, ale výše zmíněný kousek byl zkrátka příliš drahý, můžete vyrazit do Holandska. Tam stojí model s pro změnu černou karosérií a atmosférickým třílitrovým šestiválcem o výkonu 265 koní. Pohon všech kol a šestistupňový automat jsou stejné jako u estonského Saabu, téměř totožná je i výbava. Z dostupných fotek viditelně chybí jen mlhovky. Jako bonus je to potom auto zcela nové, najetých 10 kilometrů není nic. Také cena je nižší – 39 990 euro (cca 1 081 000 korun).
Dostupných je na německém portále Mobile.de celkem osm kusů Saabu 9-4X. Jeden je mimochodem v Ústí nad Orlicí, má přeplňovaný šestiválec a cenovku „jen“ 906 290 korun. Najeto má ovšem 59 tisíc kilometrů. To je ostatně důvod, proč jsme ze všech inzerátů vybrali právě tyto dva. Jedná se prakticky o nová auta, což je po více než čtyřech letech od „smrti“ původního Saabu věc nevídaná. A právě proto stojí, i přes vyšší cenu, oba kusy za pozornost. Za několik let z nich mohou být cenné relikvie automobilové historie a taková malá připomínka, že ne vždy jsme jezdili ve značkách bez historie…
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?