Že Vám titulek článku zní jako dokonalý protimluv? Možná než se dozvíte více podrobností. Můžeme začít hned tím, že 9-4X vznikla jen ve 457 kusech. Mnoho supersportů tak najednou vypadá docela běžně. Nabízený kousek, který aktuálně stojí v Estonsku, má navíc najeto jen 3650 kilometrů, takže je v podstatě nový. Pod kapotou je 2.8litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 300 koní v kombinaci se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol.
Výbava navíc obsahuje naprosto vše, co byste od vozu s délkou 4829 milimetrů čekali. Deset airbagů doplňují klimatizace, navigace, rádio s CD a MP3 přehrávačem, tempomat, vyhřívaná sedadla, head up displej, zábavní systém pro zadní sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kamera, xenony nebo mlhovky. Stříbrný lak karosérie ještě zvýrazňují specifická litá kola, sportovní podvozek pro změnu přináší lepší jízdní vlastnosti. Cena za tohoto krasavce je 51 540 euro (cca 1 393 000 korun). Jistě, není to málo, ale malý počet vyrobených kusů a značka Saab dávají naději na postupný nárůst hodnoty.
Pokud byste po 9-4X zatoužili, ale výše zmíněný kousek byl zkrátka příliš drahý, můžete vyrazit do Holandska. Tam stojí model s pro změnu černou karosérií a atmosférickým třílitrovým šestiválcem o výkonu 265 koní. Pohon všech kol a šestistupňový automat jsou stejné jako u estonského Saabu, téměř totožná je i výbava. Z dostupných fotek viditelně chybí jen mlhovky. Jako bonus je to potom auto zcela nové, najetých 10 kilometrů není nic. Také cena je nižší – 39 990 euro (cca 1 081 000 korun).
Dostupných je na německém portále Mobile.de celkem osm kusů Saabu 9-4X. Jeden je mimochodem v Ústí nad Orlicí, má přeplňovaný šestiválec a cenovku „jen“ 906 290 korun. Najeto má ovšem 59 tisíc kilometrů. To je ostatně důvod, proč jsme ze všech inzerátů vybrali právě tyto dva. Jedná se prakticky o nová auta, což je po více než čtyřech letech od „smrti“ původního Saabu věc nevídaná. A právě proto stojí, i přes vyšší cenu, oba kusy za pozornost. Za několik let z nich mohou být cenné relikvie automobilové historie a taková malá připomínka, že ne vždy jsme jezdili ve značkách bez historie…