Saab 9-4X se představil na sklonku roku 2010 jako druhé SUV švédské automobilky. Základ v Cadillacu SRX by na první pohled hádal málokdo, pod kapotou se navíc objevily pouze šestiválce. Vůz vyčnívající z řady však ve výrobě vydržel jen necelých dvanáct měsíců. Na konci roku 2011 jej „zabil“ bankrot Saabu.
Že Vám titulek článku zní jako dokonalý protimluv? Možná než se dozvíte více podrobností. Můžeme začít hned tím, že 9-4X vznikla jen ve 457 kusech. Mnoho supersportů tak najednou vypadá docela běžně. Nabízený kousek, který aktuálně stojí v Estonsku, má navíc najeto jen 3650 kilometrů, takže je v podstatě nový. Pod kapotou je 2.8litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 300 koní v kombinaci se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol.
Výbava navíc obsahuje naprosto vše, co byste od vozu s délkou 4829 milimetrů čekali. Deset airbagů doplňují klimatizace, navigace, rádio s CD a MP3 přehrávačem, tempomat, vyhřívaná sedadla, head up displej, zábavní systém pro zadní sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kamera, xenony nebo mlhovky. Stříbrný lak karosérie ještě zvýrazňují specifická litá kola, sportovní podvozek pro změnu přináší lepší jízdní vlastnosti. Cena za tohoto krasavce je 51 540 euro (cca 1 393 000 korun). Jistě, není to málo, ale malý počet vyrobených kusů a značka Saab dávají naději na postupný nárůst hodnoty.
Pokud byste po 9-4X zatoužili, ale výše zmíněný kousek byl zkrátka příliš drahý, můžete vyrazit do Holandska. Tam stojí model s pro změnu černou karosérií a atmosférickým třílitrovým šestiválcem o výkonu 265 koní. Pohon všech kol a šestistupňový automat jsou stejné jako u estonského Saabu, téměř totožná je i výbava. Z dostupných fotek viditelně chybí jen mlhovky. Jako bonus je to potom auto zcela nové, najetých 10 kilometrů není nic. Také cena je nižší – 39 990 euro (cca 1 081 000 korun).
Dostupných je na německém portále Mobile.de celkem osm kusů Saabu 9-4X. Jeden je mimochodem v Ústí nad Orlicí, má přeplňovaný šestiválec a cenovku „jen“ 906 290 korun. Najeto má ovšem 59 tisíc kilometrů. To je ostatně důvod, proč jsme ze všech inzerátů vybrali právě tyto dva. Jedná se prakticky o nová auta, což je po více než čtyřech letech od „smrti“ původního Saabu věc nevídaná. A právě proto stojí, i přes vyšší cenu, oba kusy za pozornost. Za několik let z nich mohou být cenné relikvie automobilové historie a taková malá připomínka, že ne vždy jsme jezdili ve značkách bez historie…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.