Spousta fanoušků německých zběsilých hatchbacků řeší otázku, zda je ve skutečnosti rychlejší Mercedes-AMG A 45 po faceliftu anebo zbrusu nové Audi RS3 Sportback.
Na internetu se ale dá najít video, kde se tito dva silní soupeři utkali na jedné dráze. Oba soutěžili v tzv. Drag Race, což je závod, ve kterém auta zrychlí z nulové rychlosti a většinou ujedou jednu čtvrtinu míle.
Nedávno omlazená verze Mercedesu-AMG A 45 využívá 381 koňový dvoulitrový turbo motor, zatímco současná Audi RS3 Sportback skrývá pod svou kapotou 2,5litrovou jednotku s výkonem 367 koní. U obou aut hledejme automatickou převodovku s pádly pro řazení pod volantem a pohon všech kol.
A schválně, koho si tipujete jako vítěze? Bude to bílé a dosti agresivně vypadající Audi, nebo snad ne tak divoce vypadající ale silnější Mercedes? No podívejte se na to sami, video stojí za zhlédnutí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.