Teprve se chystáte na letošní vysněnou zimní dovolenou a plánujete cestu vlastním autem? Ať už se nakonec rozhodnete pro některé z tuzemských, či zahraničních horských středisek, kromě základní povinné výbavy by vám v autě nemělo chybět pár praktických věcí navíc, co nezaberou moc místa, ale v určitých situacích mají cenu zlata. Které to jsou?
Zimní počasí umí řidiče potrápit i v níže položených městech, natož pak, když vyrazíte do vyšších nadmořských výšek. Sněhové řetězy by tedy na vašem seznamu nezbytností neměly chybět.
Reflexní vestyReflexní vestu vozíme v rámci povinné výbavy v autech všichni. Některé státy, jako třeba Rakousko, ovšem ze zákona vyžadují tento ochranný prvek i pro všechny členy posádky. A není to jen o nařízeních či normách, být vidět není v případě nouze nikdy na škodu a pár vest v přihrádce navíc dovolenou rozhodně dramaticky neprodraží.
Autonabíječky a startovací kabelyChytré věcičky mají na dlouhých cestách tendenci se vybíjet tak rychle, že ani nestíháte na displeji sledovat mizející procenta baterie. Potřebujete-li tedy spolujezdce zabavit na dlouhé hodiny, bez autonabíječky se neobejdete.
Po dlouhém stání na mraze se můžou hodit i startovací kabely. Místa moc nezaberou, a když nepomohou přímo vám, proč si nepřipsat dobrý skutek a nepomoct kolegovi-řidiči v nouzi?
Parkovací asistentInvestice v řádech stovek korun, v případě doplnění o kamerový systém pár tisícovek, přitom šetří daleko větší peníze i starosti. Málokdo chce během dovolené řešit nepříjemnosti spojené s nabouraným autem při parkování. A vězte, že na zmrzlém sněhu na přeplněném parkovišti u lyžařského areálu, to může přijít, ani nevíte, jak. Pokud ho tedy vaše auto nemá již v základu, určitě zkuste o parkovacím asistentu alespoň uvažovat.
Střešní nosiče a autosedačkyVěci, které při plánování zimní dovolené asi málokdo vynechá, ale najdou se i tací, co dokáží situaci podcenit. Děti rostou jako z vody, na dovolenou toho vozíme rok od roku víc a víc, až najednou zjistíme, že dětská autosedačka je moc malá a střešní nosič je potřeba koupit nový.
Jde-li i o váš případ, zejména u autosedaček si dejte pozor při výběru a orientujte se podle hmotnosti a výšky dítěte, ne pouze podle věku. Vyvarujte se rovněž nákupu větších sedaček s tím, že do ní dítě doroste. Autosedačka musí dítě fixovat. Bude-li sedačka větší, dítě v ní může přijít k úrazu. A to se za těch pár ušetřených korun rozhodně nevyplatí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?