Když se mluví o dražbách jedinečných automobilových veteránů z dílny Ferrari, je jisté, že se konečné prodejní ceny vozů šplhají do astronomických výšin. Pokud se navíc jedná o jediný vůz svého druhu s ohromující závodní historií, může se vám z jeho ceny zatajit dech!
Již příští měsíc bude v pařížské aukční síni Artcurial probíhat dražba Ferrari 335 S Spider z roku 1957. Očekává se, že tento automobil nastolí pro letošní rok cenový rekord, který žádný jiný letos dražený vůz nepřekoná.
A proč je vůbec tento vůz tak jedinečný?Svůj životní cyklus automobil zahájil jako model 315 S s karoserií z dílny Scaglietti. Poté, co vůz získal šesté místo v závodě na Sebringu a druhé místo ze závodu Mille Miglia, se vrátil do Maranella, kde byl přepracován na model 335 S. Zde se vůz dočkal i úpravy pohonné jednotky. Motor V12 3,8 litru byl nahrazen 4,1litrovým dvanáctiválcem a výkon tak narostl z 360 koní na rovných 400. Ve stejném roce se vůz zúčastnil legendárního závodu Le Mans, kde dlouho vedl a dokonce zaznamenal nejrychlejší kolo závodu, několik kol poté se ale nevyhnul problémům a závod dokončil na pátém místě. Poté se vůz účastnil ještě mnoha závodů v Evropě. Rok na to se přemístil do USA, kde pokračoval ve sbírání vítězných vavřínů a byl řízen takovými řidiči jako Stirling Moss a Masten Gregory.
Astronomická cenaO ceně tohoto kousku jsem se zmínil již několikrát, ale kolik vlastně činí? Vůz je stále v perfektním stavu a s přihlédnutím na jeho slavnou historii se očekává, že se jeho prodejní cena vyšplhá zhruba na 30 milionů amerických dolarů, což je v přepočtu zhruba 750 milionů korun.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.