Když se mluví o dražbách jedinečných automobilových veteránů z dílny Ferrari, je jisté, že se konečné prodejní ceny vozů šplhají do astronomických výšin. Pokud se navíc jedná o jediný vůz svého druhu s ohromující závodní historií, může se vám z jeho ceny zatajit dech!
Již příští měsíc bude v pařížské aukční síni Artcurial probíhat dražba Ferrari 335 S Spider z roku 1957. Očekává se, že tento automobil nastolí pro letošní rok cenový rekord, který žádný jiný letos dražený vůz nepřekoná.
A proč je vůbec tento vůz tak jedinečný?Svůj životní cyklus automobil zahájil jako model 315 S s karoserií z dílny Scaglietti. Poté, co vůz získal šesté místo v závodě na Sebringu a druhé místo ze závodu Mille Miglia, se vrátil do Maranella, kde byl přepracován na model 335 S. Zde se vůz dočkal i úpravy pohonné jednotky. Motor V12 3,8 litru byl nahrazen 4,1litrovým dvanáctiválcem a výkon tak narostl z 360 koní na rovných 400. Ve stejném roce se vůz zúčastnil legendárního závodu Le Mans, kde dlouho vedl a dokonce zaznamenal nejrychlejší kolo závodu, několik kol poté se ale nevyhnul problémům a závod dokončil na pátém místě. Poté se vůz účastnil ještě mnoha závodů v Evropě. Rok na to se přemístil do USA, kde pokračoval ve sbírání vítězných vavřínů a byl řízen takovými řidiči jako Stirling Moss a Masten Gregory.
Astronomická cenaO ceně tohoto kousku jsem se zmínil již několikrát, ale kolik vlastně činí? Vůz je stále v perfektním stavu a s přihlédnutím na jeho slavnou historii se očekává, že se jeho prodejní cena vyšplhá zhruba na 30 milionů amerických dolarů, což je v přepočtu zhruba 750 milionů korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.