První generace Audi A4 Allroad přišla na trh už v roce 2009 a letos v Detroitu se ukázala její druhá generace. Jenže stále se jedná o provedení kombi a někteří by chtěli raději sedan.
A právě s tímto návrhem přišel designér X-Tomi design, který vytvořil ideálního konkurenta pro aktuální švédský zvýšený sedan Volvo S60 Cross Country. Nevíme jak vám, ale nám se oplastovaný německý sedan celkem líbí. Proměna mu sluší a jsme si jisti, že svou klientelu by si s přehledem našel.
Co se týče klasické A4 Allroad, ta přijde na trh až letos v létě a pod kapotou bude mít zážehový motore 2.0 TFSI o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm. Ten bude zkombinovaný se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S Tronic. Jenže jak je zvykem, o něco víc táhnou naftové motory, a tak výrobce pro oplastovaný kombík nasadí i několik variant dvoulitrového motoru TDI.
Ty nabídnou výkon 163 a 190 koní, točivý moment 400 Nm je pak naprosto shodný. Kdo chce absolutní vrchol, bude si moct zakoupit Allroada se šestiválcem 3.0 TDI s výkonem 218 koní a točivým momentem 400 Nm, nebo pak s výkonem 272 koní a točivým momentem 600 Nm.
Tak či tak, případné nasazení zvýšeného sedanu od Audi s pohonem všech kol by zcela jistě zamíchalo se současným trhem. U tohoto výrobce se navíc uvažuje i o terénní verzi modelu RS6, o které jsme vás informovali již několikrát.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.