První generace Audi A4 Allroad přišla na trh už v roce 2009 a letos v Detroitu se ukázala její druhá generace. Jenže stále se jedná o provedení kombi a někteří by chtěli raději sedan.
A právě s tímto návrhem přišel designér X-Tomi design, který vytvořil ideálního konkurenta pro aktuální švédský zvýšený sedan Volvo S60 Cross Country. Nevíme jak vám, ale nám se oplastovaný německý sedan celkem líbí. Proměna mu sluší a jsme si jisti, že svou klientelu by si s přehledem našel.
Co se týče klasické A4 Allroad, ta přijde na trh až letos v létě a pod kapotou bude mít zážehový motore 2.0 TFSI o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm. Ten bude zkombinovaný se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S Tronic. Jenže jak je zvykem, o něco víc táhnou naftové motory, a tak výrobce pro oplastovaný kombík nasadí i několik variant dvoulitrového motoru TDI.
Ty nabídnou výkon 163 a 190 koní, točivý moment 400 Nm je pak naprosto shodný. Kdo chce absolutní vrchol, bude si moct zakoupit Allroada se šestiválcem 3.0 TDI s výkonem 218 koní a točivým momentem 400 Nm, nebo pak s výkonem 272 koní a točivým momentem 600 Nm.
Tak či tak, případné nasazení zvýšeného sedanu od Audi s pohonem všech kol by zcela jistě zamíchalo se současným trhem. U tohoto výrobce se navíc uvažuje i o terénní verzi modelu RS6, o které jsme vás informovali již několikrát.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.