Současný mistr světa Formule 1, Lewis Hamilton, je znám pro svou lásku k výjimečným automobilům. V jeho garáži bychom nalezli skvosty jakými jsou Pagani Zonda, McLaren P1 a AC Cobra. Hamilton nyní dle svých slov touží po dalším jedinečném kousku do své sbírky.
Tím je tento zběsilý, na zakázku postavený Ford Mustang. Že vám přijde povědomý? To je pochopitelné, jedná se totiž o hlavního hrdinu jednoho z bláznivých videí od Hoonigan.
Současným majitelem Mustangu není nikdo jiný, než známý člen týmu Hoonigans – Ken Block. I on sám potvrdil, že je s Hamiltonem v kontaktu a že má úřadující mistr světa Formule 1 o vůz velký zájem.
Jen doplňme, že tento unikátní Mustang pochází z roku 1965. Pod svou kapotou ukrývá 6,7 litrový motor o výkonu 845 koňských sil a pneumatiky trpí pod náporem 976 Nm. Tento agregát je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem pohonu všech kol Sadev.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.