Loni na podzim představilo Infiniti první dva modely, kompletně vzešlé ze spolupráce s Mercedesem. Hatchback Q30, odvozený od třídy A, a crossover QX30, vycházející z GLA, jsou však prakticky úplně identická auta. A zmatek v tom má evidentně i sama automobilka.
Na severoamerickém trhu, kam oba modely vstoupí v polovině roku, bude Q30 i QX30 prodávána jen jako QX30. Že to nedává smysl? Také se nám zdá, nicméně nomenklaturní kroky některých automobilek (zdravíme Mercedes) nám jsou záhadou již delší dobu.
Zpět ale k Infiniti, které nabídne celkem tři verze kompaktního vozu. Standardní hatchback si severoameričtí zákazníci koupí jako QX30, jeho sportovnější provedení se bude jmenovat QX30 S a konečně „plnohodnotný crossover“ vstoupí na trh jako QX30 AWD. Všechny dostanou přeplňovaný zážehový čtyřválec a sedmistupňový dvouspojkový automat.
Pro Evropana, který je zvyklý na explicitní oddělení obou automobilů, to může být trochu matoucí, Infiniti tím ale jistě zachrání několik stromů, protože nebude muset tisknout dvoje propagační materiály. A o to ve výroční zprávě jde, no ne?
Zdroj: Carscoops
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?