Loni na podzim představilo Infiniti první dva modely, kompletně vzešlé ze spolupráce s Mercedesem. Hatchback Q30, odvozený od třídy A, a crossover QX30, vycházející z GLA, jsou však prakticky úplně identická auta. A zmatek v tom má evidentně i sama automobilka.
Na severoamerickém trhu, kam oba modely vstoupí v polovině roku, bude Q30 i QX30 prodávána jen jako QX30. Že to nedává smysl? Také se nám zdá, nicméně nomenklaturní kroky některých automobilek (zdravíme Mercedes) nám jsou záhadou již delší dobu.
Zpět ale k Infiniti, které nabídne celkem tři verze kompaktního vozu. Standardní hatchback si severoameričtí zákazníci koupí jako QX30, jeho sportovnější provedení se bude jmenovat QX30 S a konečně „plnohodnotný crossover“ vstoupí na trh jako QX30 AWD. Všechny dostanou přeplňovaný zážehový čtyřválec a sedmistupňový dvouspojkový automat.
Pro Evropana, který je zvyklý na explicitní oddělení obou automobilů, to může být trochu matoucí, Infiniti tím ale jistě zachrání několik stromů, protože nebude muset tisknout dvoje propagační materiály. A o to ve výroční zprávě jde, no ne?
Zdroj: Carscoops
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.