Pokud se zeptáte manažera na ideální auto pro polykání dálničních kilometrů, pravděpodobně ze sebe vychrlí Volkswagen Passat. Ano, ten pro petrolheada trochu nudný a fádní sedan, případně kombi. V celé historii tohoto modelu, čítající celkem osm generací, byste vskutku našli jen několik zajímavých verzí. Tou vůbec nejzajímavější je pravděpodobně model W8 generace B5.5. A právě ten si můžete nyní dopřát, navíc s málo vídanou manuální převodovkou.
Kdyby náhodou někdo nevěděl, co to Passat W8 je. připomenu, že se jedná o model se čtyřlitrovým osmiválcem pod kapotou, který dával ve své nejlepší formě 275 koní a 370 Nm. Poháněna byla výhradně všechna kola, a to přes šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovku. Vzhledem k zaměření vozu asi nemusím příliš zdůrazňovat, že manuál volila menšina zákazníků.
Kromě motoru, který by se dnes díky emisním limitům pod kapotou nějakého vozu této velikosti jen těžko podíval, je Passat W8 výjimečný i v dalších směrech. Například výbava obsahovala naprosto vše, na co byste chtěli u vozidla této třídy narazit. To znamená navigaci, automatickou klimatizaci, vyhřívaná a elektricky ovládaná sedadla, rádio s CD přehrávačem, tempomat, kompletní sadu airbagů nebo xenonové světlomety.
Tento konkrétní kousek nabízí úplně všechny výše zmíněné prvky a jako bonus manuální převodovku! Na prodej je aktuálně ve Švýcarsku s 94 tisíci najetými kilometry, zlatou metalízou a celokoženým béžovým interiérem. Za vůz s kompletní servisní historií chce jeho aktuální majitel 16 800 euro (cca 454 000 korun). Pokud jste tedy pod stromeček dostali balík peněz, což ale není nutná podmínka, je právě Passat W8 s manuální převodovkou ideální investicí do budoucna.
Zdroj: Mobile.de
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.