Pokud se zeptáte manažera na ideální auto pro polykání dálničních kilometrů, pravděpodobně ze sebe vychrlí Volkswagen Passat. Ano, ten pro petrolheada trochu nudný a fádní sedan, případně kombi. V celé historii tohoto modelu, čítající celkem osm generací, byste vskutku našli jen několik zajímavých verzí. Tou vůbec nejzajímavější je pravděpodobně model W8 generace B5.5. A právě ten si můžete nyní dopřát, navíc s málo vídanou manuální převodovkou.
Kdyby náhodou někdo nevěděl, co to Passat W8 je. připomenu, že se jedná o model se čtyřlitrovým osmiválcem pod kapotou, který dával ve své nejlepší formě 275 koní a 370 Nm. Poháněna byla výhradně všechna kola, a to přes šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovku. Vzhledem k zaměření vozu asi nemusím příliš zdůrazňovat, že manuál volila menšina zákazníků.
Kromě motoru, který by se dnes díky emisním limitům pod kapotou nějakého vozu této velikosti jen těžko podíval, je Passat W8 výjimečný i v dalších směrech. Například výbava obsahovala naprosto vše, na co byste chtěli u vozidla této třídy narazit. To znamená navigaci, automatickou klimatizaci, vyhřívaná a elektricky ovládaná sedadla, rádio s CD přehrávačem, tempomat, kompletní sadu airbagů nebo xenonové světlomety.
Tento konkrétní kousek nabízí úplně všechny výše zmíněné prvky a jako bonus manuální převodovku! Na prodej je aktuálně ve Švýcarsku s 94 tisíci najetými kilometry, zlatou metalízou a celokoženým béžovým interiérem. Za vůz s kompletní servisní historií chce jeho aktuální majitel 16 800 euro (cca 454 000 korun). Pokud jste tedy pod stromeček dostali balík peněz, což ale není nutná podmínka, je právě Passat W8 s manuální převodovkou ideální investicí do budoucna.
Zdroj: Mobile.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.