Pokud se zeptáte manažera na ideální auto pro polykání dálničních kilometrů, pravděpodobně ze sebe vychrlí Volkswagen Passat. Ano, ten pro petrolheada trochu nudný a fádní sedan, případně kombi. V celé historii tohoto modelu, čítající celkem osm generací, byste vskutku našli jen několik zajímavých verzí. Tou vůbec nejzajímavější je pravděpodobně model W8 generace B5.5. A právě ten si můžete nyní dopřát, navíc s málo vídanou manuální převodovkou.
Kdyby náhodou někdo nevěděl, co to Passat W8 je. připomenu, že se jedná o model se čtyřlitrovým osmiválcem pod kapotou, který dával ve své nejlepší formě 275 koní a 370 Nm. Poháněna byla výhradně všechna kola, a to přes šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovku. Vzhledem k zaměření vozu asi nemusím příliš zdůrazňovat, že manuál volila menšina zákazníků.
Kromě motoru, který by se dnes díky emisním limitům pod kapotou nějakého vozu této velikosti jen těžko podíval, je Passat W8 výjimečný i v dalších směrech. Například výbava obsahovala naprosto vše, na co byste chtěli u vozidla této třídy narazit. To znamená navigaci, automatickou klimatizaci, vyhřívaná a elektricky ovládaná sedadla, rádio s CD přehrávačem, tempomat, kompletní sadu airbagů nebo xenonové světlomety.
Tento konkrétní kousek nabízí úplně všechny výše zmíněné prvky a jako bonus manuální převodovku! Na prodej je aktuálně ve Švýcarsku s 94 tisíci najetými kilometry, zlatou metalízou a celokoženým béžovým interiérem. Za vůz s kompletní servisní historií chce jeho aktuální majitel 16 800 euro (cca 454 000 korun). Pokud jste tedy pod stromeček dostali balík peněz, což ale není nutná podmínka, je právě Passat W8 s manuální převodovkou ideální investicí do budoucna.
Zdroj: Mobile.de
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?