Každý automobilový fanatik musí znát oblíbenou ságu Fast and Furious (Rychle a zběsile) a málokdo by to řekl, ale úplně první díl vstoupil do kin už v roce 2001. Tehdy mladá parta se zajímala především o pouštní války a ne jako nyní o zločince a zbraně. Nicméně, v současné době míří do aukční síně Volkswagen Jetta, se kterou jezdil Domův přítel, Jesse.
Pokud jste neviděli první díl amerického trháku, připomínám, že Jesse prohrál bílou Jettu, kterou stavěl společně s tátou, v Pouštních válkách. Před závodem se vsadil o papíry auta a než aby je předal, tak raději ujel. Není divu, jelikož jeho auto nemělo brzdy a nedokázal tak zastavit – víc napoví následující obrázek.
Ale zpátky k prodeji! Momentálně bílou Jettu vlastní třicetiletý herec Frankie Muniz, ale již příští měsíc bude automobil vydražen v aukci Barrett-Jackson. Nutno říci, že výsledná částka bude velmi vysoká, neboť hvězdnou Jettu podepsal sám Jesse (herec Chad Lindberg), ale také režisér prvního dílu, Rob Cohen, a později dokonce přibyl podpis Paula Walkera.
Vzhledem k úpravě Volkswagenu Jetta by se dal očekávat pod kapotou šestiválec VR6, ale ve skutečnosti tam je 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Trochu nešťastná kombinace, co říkáte? Samozřejmostí jsou i polepy vozu jako z filmu a v kabině, která je oděna do černého odstínu, se vyjímá i upravené stereo a PlayStation 2.
Sami jsme zvědaví, za jakou částku bude filmová Jetta prodána. Ovšem už nyní se očekávají horentní sumy, a přitom jde o obyčejný model německého koncernu z roku 1995. Jenomže má pár vylepšení a hlavně jde o hvězdu Fast and Furious, což je dnes již fenomén. Aukce se bude konat 23. – 31. ledna 2016 v Scottsdale, Arizona.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.