Každý automobilový fanatik musí znát oblíbenou ságu Fast and Furious (Rychle a zběsile) a málokdo by to řekl, ale úplně první díl vstoupil do kin už v roce 2001. Tehdy mladá parta se zajímala především o pouštní války a ne jako nyní o zločince a zbraně. Nicméně, v současné době míří do aukční síně Volkswagen Jetta, se kterou jezdil Domův přítel, Jesse.
Pokud jste neviděli první díl amerického trháku, připomínám, že Jesse prohrál bílou Jettu, kterou stavěl společně s tátou, v Pouštních válkách. Před závodem se vsadil o papíry auta a než aby je předal, tak raději ujel. Není divu, jelikož jeho auto nemělo brzdy a nedokázal tak zastavit – víc napoví následující obrázek.
Ale zpátky k prodeji! Momentálně bílou Jettu vlastní třicetiletý herec Frankie Muniz, ale již příští měsíc bude automobil vydražen v aukci Barrett-Jackson. Nutno říci, že výsledná částka bude velmi vysoká, neboť hvězdnou Jettu podepsal sám Jesse (herec Chad Lindberg), ale také režisér prvního dílu, Rob Cohen, a později dokonce přibyl podpis Paula Walkera.
Vzhledem k úpravě Volkswagenu Jetta by se dal očekávat pod kapotou šestiválec VR6, ale ve skutečnosti tam je 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Trochu nešťastná kombinace, co říkáte? Samozřejmostí jsou i polepy vozu jako z filmu a v kabině, která je oděna do černého odstínu, se vyjímá i upravené stereo a PlayStation 2.
Sami jsme zvědaví, za jakou částku bude filmová Jetta prodána. Ovšem už nyní se očekávají horentní sumy, a přitom jde o obyčejný model německého koncernu z roku 1995. Jenomže má pár vylepšení a hlavně jde o hvězdu Fast and Furious, což je dnes již fenomén. Aukce se bude konat 23. – 31. ledna 2016 v Scottsdale, Arizona.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.