Každý automobilový fanatik musí znát oblíbenou ságu Fast and Furious (Rychle a zběsile) a málokdo by to řekl, ale úplně první díl vstoupil do kin už v roce 2001. Tehdy mladá parta se zajímala především o pouštní války a ne jako nyní o zločince a zbraně. Nicméně, v současné době míří do aukční síně Volkswagen Jetta, se kterou jezdil Domův přítel, Jesse.
Pokud jste neviděli první díl amerického trháku, připomínám, že Jesse prohrál bílou Jettu, kterou stavěl společně s tátou, v Pouštních válkách. Před závodem se vsadil o papíry auta a než aby je předal, tak raději ujel. Není divu, jelikož jeho auto nemělo brzdy a nedokázal tak zastavit – víc napoví následující obrázek.
Ale zpátky k prodeji! Momentálně bílou Jettu vlastní třicetiletý herec Frankie Muniz, ale již příští měsíc bude automobil vydražen v aukci Barrett-Jackson. Nutno říci, že výsledná částka bude velmi vysoká, neboť hvězdnou Jettu podepsal sám Jesse (herec Chad Lindberg), ale také režisér prvního dílu, Rob Cohen, a později dokonce přibyl podpis Paula Walkera.
Vzhledem k úpravě Volkswagenu Jetta by se dal očekávat pod kapotou šestiválec VR6, ale ve skutečnosti tam je 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Trochu nešťastná kombinace, co říkáte? Samozřejmostí jsou i polepy vozu jako z filmu a v kabině, která je oděna do černého odstínu, se vyjímá i upravené stereo a PlayStation 2.
Sami jsme zvědaví, za jakou částku bude filmová Jetta prodána. Ovšem už nyní se očekávají horentní sumy, a přitom jde o obyčejný model německého koncernu z roku 1995. Jenomže má pár vylepšení a hlavně jde o hvězdu Fast and Furious, což je dnes již fenomén. Aukce se bude konat 23. – 31. ledna 2016 v Scottsdale, Arizona.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?