Čím dál častěji se stává, že pod vánočním stromkem je minimum dárků, neboť rodiče nemají již takovou inspiraci a chuť ke shánění správných darů. Proto mnohdy bývají řešením obálky s penězi se slovy: „Kup si, co potřebuješ“. Ovšem bohatí jedinci si spíše posílají velké částky přes internetové bankovnictví. Pokud jste tím šťastlivcem, můžete si udělat povánoční radost.
Známá aukční síň RM Auctions se pochlubila, že bude dražit vzácnou Lancii Deltu HF Integrale Evoluzione 1 Martini 6, která byla vyrobena pouze v 310 kusech na počest získání šestého titulu WRC v roce 1992. Výroční Lancie mají pod kapotou přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,0 16V o výkonu 210 koní, který je posílán přes pětistupňový manuál na všechna čtyři kola.
Prodávaný kousek se pyšní pořadovým číslem 184 a svému majiteli, bydlícímu v severní Itálii, byl dodán v prosinci roku 1992. Vůz nezměnil dodneška vlastníka a nyní se prodává v plně originálním stavu, tzn. i s kompletní sadou klíčů, nářadí, originálním rádiem a vzácností jsou i původní nálepky na zadním okně od dealera. Aktuálně má prodávaná Delta HF Integrale Evo 1 Martini 6 najeto necelých 18 000 mil (cca 28 968 kilometrů).
Aukce se uskuteční 3. února 2016 v Paříži a odhaduje se, že zmíněná Lancia bude vydražena za částku v rozmezí 131 000 – 165 000 dolarů (v přepočtu asi 3,24 – 4,1 milionu korun). Takže pokud disponujete velkým rozpočtem, tohle je správný pozdní dárek k Vánocům a také skvělá investice.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?