Americká aukční síň RM Sotheby je známa pro dražby opravdových automobilových skvostů. Jeden takový raritní Mercedes nyní míří do aukce. Jedná se o Mercedes 560 SEC 6.0 AMG Wide Body.
Tento vůz pochází z roku 1989. Tedy ještě z dob, kdy AMG nepatřilo Mercedesu a bylo zcela samostatné a nepodléhalo tak žádným nařízením ze strany výrobce vozů, který upravovalo.
Původně se plánovalo, že vozů Mercedes 560 SEC 6.0 AMG Wide Body byde vyrobeno více než 100. Ve skutečnosti ale z garáž AMG nevyjelo ani 50 kusů.
Tento konkrétní vůz s výrobní číslem 28. je jedním ze šesti vozů upravených speciálně pro Japonský trh. Vůz má najeto lehce přes 90 000 km a dle prohlášení aukční síně je ve skvělém stavu ve všech směrech.
Standardní Mercedes SEC 560 byl poháněn 5,6 litrovým motorem s výkonem 296 koní. Ten byl ale inženýry v AMG nahrazen šestilitrem, který produkoval výkon 385 koňských sil. Kvůli takovému nárůstu výkonu byl samozřejmě upraven i podvozek, brzdy. Drobných úprav se dočkala i karoserie, která poté poskytovala mnohem vyšší aerodynamikou efektivitu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.