Americká aukční síň RM Sotheby je známa pro dražby opravdových automobilových skvostů. Jeden takový raritní Mercedes nyní míří do aukce. Jedná se o Mercedes 560 SEC 6.0 AMG Wide Body.
Tento vůz pochází z roku 1989. Tedy ještě z dob, kdy AMG nepatřilo Mercedesu a bylo zcela samostatné a nepodléhalo tak žádným nařízením ze strany výrobce vozů, který upravovalo.
Původně se plánovalo, že vozů Mercedes 560 SEC 6.0 AMG Wide Body byde vyrobeno více než 100. Ve skutečnosti ale z garáž AMG nevyjelo ani 50 kusů.
Tento konkrétní vůz s výrobní číslem 28. je jedním ze šesti vozů upravených speciálně pro Japonský trh. Vůz má najeto lehce přes 90 000 km a dle prohlášení aukční síně je ve skvělém stavu ve všech směrech.
Standardní Mercedes SEC 560 byl poháněn 5,6 litrovým motorem s výkonem 296 koní. Ten byl ale inženýry v AMG nahrazen šestilitrem, který produkoval výkon 385 koňských sil. Kvůli takovému nárůstu výkonu byl samozřejmě upraven i podvozek, brzdy. Drobných úprav se dočkala i karoserie, která poté poskytovala mnohem vyšší aerodynamikou efektivitu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.