Po krátké odmlce se na scénu vrátilo ostré BMW M4 GTS, které, jak už mnozí z vás vědí, je kompletně vyprodané. Nejnověji se tak zaměříme na jeho pokus zajet rychlé kolo na okruhu Nürburgring.
Podle posledních zpráv se mu to totiž povedlo v čase 7 minut a 28 sekund! Samotná automobilka jej popisuje jako exkluzivní technologický skvost s agresivnějšími nárazníky, splitterem a obrovským křídlem z uhlíkových vláken.
Ve výbavě vozu najdou jeho majitelé LED přední světlomety a zadní světla OLED, sportovní 19" palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, alcantarou pokrytý volant a pak také sedadla s karbonovou konstrukcí čalouněná speciální alcantarou a kůží Merino. Zadní sedadla naopak zmizela, čímž se povedlo shodit patřičný počet kilogramů.
Tím nejdůležitějším je ale pohonná jednotka. Pod kapotou je umístěn 3.0litrový TwinPower Turbo řadový šestiválec, který je vybaven systémem vstřikování vody do válců. M4 GTS disponuje výkonem 500 koní a 600 Nm točivého momentu, přičemž s motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka M DCT.
Asi není divu, že i přes pohon výhradně zadní nápravy umí tenhle bavorák zrychlit z nuly na stovku za 3.8 sekundy. Maximálka potom činí 305 km/h a o zastavení se starají karbon keramické brzdy, a ty jsou tady vážně potřeba.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?