Po krátké odmlce se na scénu vrátilo ostré BMW M4 GTS, které, jak už mnozí z vás vědí, je kompletně vyprodané. Nejnověji se tak zaměříme na jeho pokus zajet rychlé kolo na okruhu Nürburgring.
Podle posledních zpráv se mu to totiž povedlo v čase 7 minut a 28 sekund! Samotná automobilka jej popisuje jako exkluzivní technologický skvost s agresivnějšími nárazníky, splitterem a obrovským křídlem z uhlíkových vláken.
Ve výbavě vozu najdou jeho majitelé LED přední světlomety a zadní světla OLED, sportovní 19" palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, alcantarou pokrytý volant a pak také sedadla s karbonovou konstrukcí čalouněná speciální alcantarou a kůží Merino. Zadní sedadla naopak zmizela, čímž se povedlo shodit patřičný počet kilogramů.
Tím nejdůležitějším je ale pohonná jednotka. Pod kapotou je umístěn 3.0litrový TwinPower Turbo řadový šestiválec, který je vybaven systémem vstřikování vody do válců. M4 GTS disponuje výkonem 500 koní a 600 Nm točivého momentu, přičemž s motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka M DCT.
Asi není divu, že i přes pohon výhradně zadní nápravy umí tenhle bavorák zrychlit z nuly na stovku za 3.8 sekundy. Maximálka potom činí 305 km/h a o zastavení se starají karbon keramické brzdy, a ty jsou tady vážně potřeba.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?